1. Capitolul Blestemele si semnificatia lor

4.9K 49 2
                                    

Acum ce este un blestem?

Un blestem este  invocare a urgiei divinității împotriva cuiva; nenorocire a cuiva pusă pe seama furiei divine.  (În basme și legende Vrajă căzută asupra cuiva sau a ceva in genu)

  PĂCATUL BLESTEMULUI ÎN CASĂ 


Există un obicei foarte rău la unii părinti de a-si blestema copiii atunci când îi supără. Tot timpul le-am recomandat părintilor ca atunci când copiii nu sunt cuminti, să-i bată, însă niciodatâ să nu-i blesteme. Deoarece blestemul, înjurătura, când sunt făcute de părinte asupra copilului pe care l-a născut, au urmări negative asupra lui. Copilul care a fost blestemat de tatăl sau mama lui si părintii respectivi nu s-au spovedit de acest păcat, deci nu au primit dezlegare de el, foarte usor este atins de blestem. Din această cauză pot veni boli, necazuri, suferinte, esecuri în viată peste copiii respectivi. Blestemele sunt foarte rele în casă, atât când sunt rostite de părinti asupra copiilor, cât si invers, de copii asupra părintilor. Multi copii nu se căsătoresc sau celor care se căsătoresc nu le merge bine în căsnicie din cauza blestemelor părintilor. Remediul cel mai eficient împotriva acestor blesteme transmisibile este Taina Sfintei Spovedanii facută atât de părinti, cât si de copii; după aceea un rol foarte important îl are citirea rugăciunii celei mari de dezlegare asupra întregii familii. Adică să meargă împreună, părintii cu copiii, la preot pentru a le citi acea rugăciune de dezlegare. Foarte grav este când părintii mor fară să le fi citit în viată rugăciunea respectivă. Acele înjurături si blesteme asupra copiilor lor, dacă nu sunt dezlegate de către preot, când sunt în viată părintii, pot produce foarte mari necazuri asupra copiilor.   

Un blestem este o conjurare scrisa sau orala care urmareste sa aduca asupra dusmanului suferinta si moarte, sau sa pedepseasca nerespectarea unui tabu, sau pentru a-l distruge pe cel care face rau sau pe rudele sale. Ultimul tip, de obicei aruncat de cel sarac asupra celui puternic si adesea ultimul refugiu al celor maltratati, presupune existenta unei morale universale sau a unei balante karmice; crima va fi pedepsita, poate dupa mai multe generatii.

Blestemul preventiv urmareste sa previna anumite actiuni prin frica de consecinte. Jefuieste mormantul unui faraon si vei fi lovit. Atinge capul regelui si vei muri. Ignora o bula papala si vei fi anatemizat. Mananca porc si vei fi blestemat. Culca-te cu cine nu trebuie si vei merge in iad (pe vremuri) sau vei lua SIDA (modern)! Acest tip de blestem sau tabu este un act mai mult social decat magic, desi pot fi invocate puteri supranaturale pentru a-i spori puterea, in credinta ca efectele unei legi divine vor savarsi dreptatea profetita.

Blestemele pot fi aruncate in secret: cu o privire rea sau prin aratare cu degetul; prin cuvantul spus sau scris – anatema -; prin trimiterea unui obiect care poarta blestemul; sau printr-un ritual magic, cum ar fi arderea sau injunghierea unei imagini a victimei. De obicei, aceste imagini sunt papusi din ceara sau lemn in care se afla bucati de unghii ale victimei, par sau saliva. Astazi s-ar putea sa fie suficient sa se aseze sapte lumanari negre pe o fotografie a victimei, care sa arda sapte minute sau sapte zile la rand.

Cartea Cu VrajiUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum