Originea tarotului este invaluita in mister. Cartile de tarot sunt mentionate in vechile relatari, carti si documente, pergamente si artefacte ale sec. al XIII-lea. Este probabil ca originile lui sa fi fost in India, Iran sau China si sa fi fost adus in vest de tigani, cruciati sau de invadatorii arabi ai Spaniei. Tarotul intruchipeaza intelepciunea vechiului Egipt, traditiile pagane celtice si simbolismul lui Dante. Cuvantul Tarat are radacina in ,, "Tarrock" sau ,,Tarrochf", denumire primita de jocul de carti in Europa din sec. al XIV-lea.
In prezent Tarotul are reputatia de a fi un instrument predictiv al sortii care poate da sfaturi celor care cred in aceasta metoda ca fiind o sursa de cunostinte si informatii, cu adevarat insa el reprezinta simbolic procesele vietii omului si experientele sale. Sunt 78 de carti intr-un pachet de Tarot, care este divizat in doua:
-Arcanele minore
-Cartile royale
Arcana I. Magicianul, Scamatorul
Litera: Aleph; Valoare: 1
Sens general: omul, plecare, potentialitate, unitate, veselie, tinerete, indemanare. Cunoastere imediata, spirit deschis, inteligenta, vigoare, spontaneitate. Primavara. Spirit de observatie. Libertatea initiativei. Mercur (Gemeni).
Sens social: Copilul, adolescentul, fiul, tatal tanar, amantul. Bun vorbitor, reprezentant comercial, artist, actor, dansator, prestidigitator, jucator, hot, sarlatan, ucenic, gradinar.
Sanatatea: cap, fata, piele, insolatii, nervozitate, iritatii cutanate.
Planeta: Soare; simbolizeaza: vointa.
Magicianul, scamatorul, iluzionistul, prestidigitatorul reprezinta intrarea in Templul simbolic din tarot. Calitatea principala a scamatorului este abilitatea sa. Magicianul nu are oprire, este condamnat la miscare eterna. Mana sa dreapta tine o sfera sau un disc, iar stanga o bagheta magica – simbolul puterii si armoniei. Sfera este, evident, feminina, iar bagheta este un semn masculin. Pozitiile lor atrag atentia neofitului spre mentinerea unui echilibru inainte de a se angaja pe calea cunoasterii. Sfera si bagheta sunt instrumente, chei si arme, calitati pentru a putea patrunde in Templu. Bagheta semnifica: control, curaj, putere, voluntariat. Sfera, dimpotriva, este sinonima receptivitatii; ea vorbeste de inteligenta, devotiune, umilinta, despre respectul neofitului pentru adevarurile care-i sunt transmise.
Calitatea esentiala a Magicianului este abilitatea sa. Arcana este cheia Tarotului, litera ebraica Aleph simbolizand identitatea Lumii de sus cu Lumea de jos. Arcana simbolizeaza totodata pericolul sarlatanismului. Aplicatia in pozitie dreapta pentru consultant indica inteligenta creatoare, abilitate, vointa, incredere in sine, ambitie nobila, perseverenta.
In pozitie rasturnata, Arcana indica consultantului faptul ca el se gaseste in fata unei situatii pe care nu o poate controla, care il depaseste, ca devine autonom. Rezulta ca jocul psihologic ii va pune tot mai multe probleme.
Arcana II. Papesa
Litera: Beth; Valoare: 2
Sens general: nastere, cunoastere profunda, plecare, adevar ascuns, stiinta, ocultism, clarviziune, vis premonitoriu, initiere, gura.
Sens social: o femeie, sotie, iubita, sora mai mare. Directoare, femeie de lume, eminenta cenusie. Protocolul. Sotia unui om aflat la putere, secretara de directiune, stapana casei, femeie fara profesie, psiholog.