H O O F D S T U K 3
Het was donderdagmiddag toen Vieve zuchtend het bijleslokaal binnen stapte. Ze had inmiddels al een paar weken bijles en hoopte stiekem dat ze er snel van af zou komen aangezien ze liet zien dat ze wel wat voor school over had.
Het viel haar op dat Jane nog niet aan de tafel zat. Misschien was ze wel ziek? Of had ze onverwachts een migraine aanval. O, dan kon ze eindelijk naar huis.
Na een aantal minuten viel de deur dicht en met een zucht draaide Vieve zich om. 'Je bent laat', toen de woorden haar mond verlieten zag ze dat het niet Jane was die het lokaal binnen was gekomen, maar een jongen. Een onbekende jongen.
'Sorry', verontschuldigde hij zich. 'Ik had nog een afspraak die een beetje uitliep'.
'O, oké.. ', Vieve fronste. 'Maar ik denk dat ik hier verkeerd ben, dus ik kan beter gaan', met een rood hoofd maakte ze aanstalten om naar de deur te lopen tot ze door hem werd vast gegrepen. Ze hapte naar lucht.
'Wacht eens', hij draaide haar om. 'Jij bent Vieve, toch?'
Verbaasd keek ze op. 'Eh, ja?'
'Ja', hij liet haar arm los en fronste kort zijn wenkbrauwen. 'Jane zal de komende weken niet meer op school aanwezig zijn en dus heb ik de opdracht gekregen om de bijlessen over te nemen. Ik hoop dat je dat niet erg vind'.
'Nee- ik bedoel ja', ratelde ze. 'Ik haat bijles'.
Een grijns speelde rond zijn lippen. 'Ach, dat begrijp ik. Je wil natuurlijk graag naar huis toe daarom zal ik het ook niet zo lang houden. Trouwens..', hij stak zijn hand uit naar Vieve. 'Ik ben Raaf'.
Even schudde ze zijn hand waarna er lichte blosjes op haar wangen verschenen. 'Leuk je te ontmoeten'.
Hij glimlachte even waarna hij naar de tafel liep en zijn tas neerlegde. 'Nou, laten we dan maar gaan beginnen'.
Nog een beetje van stuk gebracht nam Vieve plaats aan de tafel. Ze pakte haar boeken tevoorschijn en tikte toen geduldig op de tafel met haar pen. Raaf nam ook plaats aan de tafel en kuchte.
'Oké', begon hij langzaam. 'Waar heb je moeite mee?'
'Aardrijkskunde', Vieve opende het boek.
JE LEEST
Bijles | kort verhaal
Short StoryS A M E N V A T T I N G || Het is niet niks als je moeder je verplicht om naar bijles te gaan, en dat wanneer je net zo aan het genieten bent van je vrije tijd. Het overkomt Vieve Scholten. Ze vindt het verschrikkelijk maar wanneer ze Raaf ontmoe...