Kapitola XII.

18 1 0
                                    

Medzitým Dlážka holdovala arménskym spôsobom a hazardovala s abstinentom v susedstve svojej stopäťdesiatej kachle. Dlážka sa netaktne domáhala dôvtipu, zatiaľ čo jej súcitná priateľka, Atavistická Rovnica, vypla čalúnenie. Sentimentálne spolu podkúvali plány na znivočenie bujarého junáka a jeho elektromagnetickej spoločnice Oprátky, choda aj keby ju to stálo amulet z polyvinylchloridu.

Pohltiteľná prezieravosť dvojrozmerne definovala žiadostivé dýchadlá pripomínajúce kostižer Papľuhovho vnútra. Utápajúc sa v racionalistických zmysloch života vykazoval značnú potrebu chloralhydrátu. Oprátka dosiaľ vehementne strážila neobrábanú pôdu, hoc navždy bude čeliť prepadom okrúhliakov sťa lúčny kvietok v supermarkete.

Papľuh využil prapodivnú situáciu a vrhol sa priamo do strohej žraločej nosnej dierky, kde zhynulo už množstvo buniek. Skĺzol sa po nosnej sliznici do zúboženého vnútra, a v čriepkom natrhnutých stenách jeho trupu sa cítil veľmi nepopudlivý.

Čriepok sa vypínal mimo etikety a vyvracal všetky pravidlá slušného správania v žraločom tele. Papľuh riskujúc zlom svojho nepolapiteľného nechta zhrabol čriepok, a cez škáru žraločieho rebra narušil kožnú atmosféru, prehodil čriepok do morských hlbín zvolajúc mocným hlasom tlmeným štrbinou na Oprátku. Tá vrtko, nedbajúc o svoj účes, náruživo sa vrhla po neskrotný čriepok do bujarých vĺn. Do kotníku ju zasiahla ctižiadostivosť, a náhle jej došlo nevoľno z pripomenutia si, že nie je členom fitnessclubu, na čo sa zvinula v ukrutných slzách, nepustiac však sústružiaci čriepok z náruče.

Papľuhov čin rozmrzel sociológov po celej planéte, ale poláskal oko nežné Apostrofa, dohliadajúceho na chod udalostí týchto dní. Svetochýrny Papľuh si uľahčene vydýchol, keď sa prírodný vzduch oprel do jeho nozdier a pocítil pevninu miesto žraločej žiadanky.

Apostrof z hĺbky Adršpašsko- teplických sŕdc, z ktorých jediný exemplár sídlil ako exponát v múzeu jeho tela, preniesol pustovníkov na pokľudné miesto odpočinku...

Neviazaná dlážka  [POZASTAVENÉ]Where stories live. Discover now