Kapitola VII.

13 1 0
                                    

Napokon monumentálny ľak prekročil ďo vyššieho štádia. Nezahojiteľná predstava mátala ich v hlavách krutými predstavami o bylinách na dne priepasti, ktoré vyčnievali ako konská srsť v dračích zuboch. Nepohostinné prostredie neustále v nich vyburcovávalo pocit rukojemníka. Pociťovali ako sa ich zmocňuje kúsok po kúsku laxácia. Chytro pomyslel na to, aké by bolo dostať laufpos. Avšak snaživý a húževnatý Papľuh sa nevzdával ani pri pomyslení na vykorisťujúcu čiarku.

Kýpťom si pohladil strnisko a uprel tvrdošijný pohľad na smrtonosnú lávku pred nimi. Plamienkom plápolajúceho ohňa zapálil trochu tepla pre svoju znivočenú dušu. No pri prvom kroku na rozhojdanú lávku plamienok vyhasol. Bojoval o druhý krok, ktorý sa zdal nedosiahnuteľným. Tretí krok spôsobil, že sa lávka nebezpečne rozhojdala a div že sa Papľuh nezačal rinúť do hučiacich vôd.

Lavábel lemujúci jeho košeľu chvením rozdráždil Papľuhove kožné tkanivo akoby vycítil nebezpečenstvo. Tep srdca sa mu ilegálne zvýšil. Papľuh sa postupne popretĺkal ku koncu lávky a zazubil sa na vodu pod ním.

Bezpečne uchopil čriepok, ale spôsobil tým jazvu na nechte. Na Oprátke sa zhromaždili šatové mole a pomaly začali drať jej odev. V snahe striasť sa ich sa začala divo metať a bubnovať po vstupe na lávku. Nekvalifikovaná lávka dostala kvalifikáciu na pohyb do prava a do ľava. Guľaté ostrie popchlo z vnútra očí hrubú slzu, čo sa snažila rozdriapať vrstvu ochranného krému Nivea.

Odhodlaná zastaviť kvalifikovaný pohyb lávky ponad rinúci perzský koberec, nedokázala zahnať výčitku, že sa v minulosti nevenovala baletu.

Oj, lávka sa rozhompáľala. Step by jej v tomto prípade ani trochu nepomohol. Detské hojdačky ju omrzeli už v rannom veku. Mala traumu z húpajúcich sa predmetov. Vylúdila ostrý krikľavý nápev, čo ladil so suchou krvou na jej šetrnom odeve.

Papľuh spôsobne zaskuvíňal, hruďou mu trhalo ako divá zver mieriaca do butiku. Očné zrenice sa nezdvorilo rozšírili. Oprátkina noha vyletela napravo v bojovom tanci s lávkou. Vzduch páchol alkoholom, čo vyvolalo v nervovom zakončení prudký záchvat karmínových výkrikov. Oprátka sa nahla nad priepasť a na vrtkej lávke opustila svoje stanovisko. Rútila sa do žieraviny, ktorá pohlcovala aj Dlážkinho brata Akryláta. Apostrof vládca zaujal sebavedomú pózu a mocné dlane jeho rúk zachytili Oprátku a doviezli k Papľuhovi na pevninu.

Putovanie si zaumienilo tvrdošijnú pauzu, a tak sa dvojica ostro zviezla na vyvýšený stupeň Koktejlových ostrovov. Oprátkine šaty boli na mol, a tak ich zamenila za kameninové vrece, čo utkala akási rekordná ochrankyňa jej tepu.

Mimovoľne,  kútik súktomia vyhľadal iskru v chlapcových očiach, ako keď igelitka rozpára kožuch nite.

Dva uchytené čriepky trónili v malom mechu, ktorý Papľuh vyslúžil na brigáde v imperiálnom dvore dedičstva. Krkolomná priazeň učinila stotinové blaho pre ich chôdzu.

Na rade bol však tretí čriepok v Maslovom údolí. Maslo tu bolo ako lepidlo a živá duša ešte nevychádzala s pomermi nevyspelej vedy, ktorá by umožnila priechod cez toto bezbožné a hynúce miesto...

Neviazaná dlážka  [POZASTAVENÉ]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang