Münevver Teyze

110 28 40
                                    

Multimedia:Gökalp Sarsılmaz

Dışarıdan gelen sesle Gamze'yi koltukta bırakıp Gökalp'le dış kapıya doğru geldik parmaklarımın uçlarına basarak delikten bakmaya çalışıyordum ki belimde bir elin beni havaya kaldırdığını hissettim arkama doğru baktığımda Gökalp beni kaldırmış delikten bakmamı kolaylaştırmıştı kendince. ''Ben kendimde bakabilirim sana gerek yok maşallah sende her fırsatı değerlendiriyorsun.'' Cidden bu çocuk hiçbir fırsatı kaçırmıyordu. ''Delikten çabucak bak ta kimmiş öğren diye yaptım sana meraklı değilim'' diyip birden yere bıraktı ve tabi bende kendimi yerle bakışırken buldum. ''Oha be öküz  bırak dedim at demedim herhalde.''Dışarıda birisi olmasa ona ne yapacağımı bilirdim ama dua etsin kapıya bakıcam. Kapıyı açar açmaz karşımda üst kattaki bunak komşumuz Münevver Teyzeyle göz göze geldik. Allah'ım nereden çıktı bu kadın şimdi hemen göndermeliyim Gökalp'i görürse hemen anneme yetiştirir doğrusu annem inanmaz  sonuçta yaşlı başlı kadın kafası gidip duruyor geçen gelinim diye sarılmıştı bana.

 ''Münevver teyzeciğim hayırdır ne oldu '' Arkadan kıkırdama sesleri geliyordu şu çocuk elimde kalmadan bir gitse şu evden. ''Ne olacak kızım eccik oturayım dedim evde çok sıkıldım da biraz Meral'le sohbet ederiz sana koca buluruz '' diyip kahkaha attı. Bu kadından daha ne kadar çekicem ben Allah'ım. Kapının arkasından Gökalp dürttü ona kızgın kızgın ne var bakışı attım oda pişkin pişkin gülerek. ''Sana koca bulacaklarmış kız alsana içeri evde kalamazsın işte'' dedi tam bir şey diyecekken Münevver teyze susturdu '' Birde bana 80 yaşındayım diye bunak derler sen genç yaşta bunamıssın kızım kapıyla konuşuyorsun. Ya sorma ne kapı ne kapı bu kapının arkasında zengin mi zengin yakışıklı mı yakışıklı olan kişiyi görsen o gitmiş aklın geri gelir be Münevver Teyze yakışıklı mı dedim ben ay şu iç sesimi biri sustursun . ''Ya sorma Münevver teyzecim kapı hep toz olmuş bende şimdi temizlik yapıcaktım annemde işe gitti istersen ben geldiğinde derim sana uğrar hadi görüşürüz.'' diyip kapıyı kapattım.

Arkamı döndüğümde Gökalp'le göz göze geldik. Hala sırıtarak ''Cık cık ayıp yani içeri alsaydın iki sohbet ederdik'' diyip gülmesini sürdürdü. İtekleyerek ''Kaz kafalı mısın sen ya Münevver Teyze bizi görse anneme yetiştirirdi hemen ayrıca Münevver Teyzeden daha büyük sorunumuz var Gamze seni gördü ne açıklama yapacağız acaba.'' Dalga geçer bir ifadeyle ''Ya sen şimdi boşver Gamze'yi acaba Münevver teyzenin sana bulacağı koca nasıl bir şeydir ama sevgilin kızar mızar mazallah .'' Ya bu çocuk neden bu kadar eşeleyip duruyor sevgili olayını iyice sinir bozmaya başladı. ''Haklısın sevgilim kızar o yüzden bu konuyu bir an önce kapatırsak sevinirim ben Gamze'nin yanına gidiyorum sende dış kapının yerini biliyorsun.'' Evimden bir insanı kovmadığım kalmıştı onuda yaptırdı. ''Vay kovuyorsun yani ama ben gitmiyorum ufaklık daha Gamze'ye kim olduğumu anlatacaksın.'' diyip göz kırptı. Hem ukala hem yüzsüz olmayı nasıl beceriyor bu çocuk. İçeriye geçmiştik. Gamze'nin baş ucuna geçtim oda tekli koltukta oturdu.Gamze kendine gelmeye başlıyordu.

''Gamze arkadaşım,baş belam hadi kalk'' Gamze gözlerini açar açmaz Gökalp'in ismini sayıkladı Allah'ım ne diyor bu kız. Bu sefer sert bir şekilde dürterek. ''Kesin bayılırken başını filan vurdun sen ya kalk artık ne diyorsun. '' Kendine gelir gelmez Gökalp'i gördü bana dönerek kızım eve erkek atmanı bir yerde anlarım ama eve Gökalp Sarsılmaz atmışsın.'' Ya ben bu kızı ayıltmakla hata mı yaptım.'' Ne eve erkek atması ya saçma sapan konuşma Gökalp benim'' Gökalp'le göz göze geldik Gamze dediğimi tekrarlayarak ''Gökalp senin '' dedi. ''Gökalp benim arkadaşım.'' Ya bu çocuk benim arkadaşım bile değil ilk öpücüğüm sadece hatırladıkça bile tüylerim diken diken oluyor en iyisi tamamen unutmak . ''Kızım ne arkadaşı ya benim neden haberim yok şimdiye kadar neden hiç yanında görmedim .'' Hazır cevap biri olmama rağmen Gamze'nin dediklerine karşılık bir şey diyememiştim bildiğin saçmalığın daniskasını yaşıyorum şuan. ''Gamze biz Mevsim'le dün gece arkadaş olduk. '' Adımı nereden öğrenmişti tabi ya Gamze kapıdan girerken söylemişti. Gamze gözlerini kocaman açarak bana baktı. ''Dün derken gece derken?'' Bu kız herşeyi yanlış anlamada birebir ya. "Gece derken dün senin saçma sapan oyunun yüzünden arabama çarptıda bu arkadaş ordan tanışıyoruz." Gamze hala olayın şokunu atlatamamış bir ifadeyle. "Sen dün arabayı mı çarptın hemde Kemal amcanın arabasını kızım neden haber vermiyorsun iyisin demi birşeyin yok." Ay şimdi hayatta kurtulamam Gamze'nin çenesinden ah Gökalp senin yüzünden iki günde hayatım değişti. "Iyiyim canım iyiyim." Saate baktım öğlen olmuştu annem gelicek bir kaç saate ve ev hala aynı hatta daha berbat bir halde.

"Ya bırakın şimdi onu bunu Gamze annem akşam gelicek ve evi temizlememi istedi hatta temizlememizi saatler kaldı ne yapıcaz." Cidden evi bu halde görürse annem 1 hafta dışarı çıkmama izin vermez ve aldığı pizzayı vermez Allah'ım hemen bi çözüm bulmalıyım. "Kızım şimdimi söylenir bu varya Meryem teyze burnumuzdan getirir ama senin zeki kankan buldu birşey." Ay şu kızı böyle zamanlarda aklı çalışınca çok seviyorum. "Ne buldun?" Ayağa kalkarak eline yerdeki viledayı aldı ve Gökalp'in oturduğu yere doğru ilerledi ne yapacak diye düşünürken Gökalp " Ya sizdeki şu vileda hastalığı nedir önce kankan sonra sen vallaha canımdan süphe etmeye başladım." Ístemsizce güldüm. Gamze'de gülerek Gökalp' e cevap verdi. "Kankamı bilmem ama ben seni viledayla tehdit etmem merak etme sende bize yardım ediceksin."

Bu kız delirmiş olmalı koca Gökalp Sarsılmaz bizde temizlik mi yapıcaktı biri bana önceden bu yaşadıklarımı anlatsa hem inanmam hemde benimle dalga geçiyor diye ağzını yüzünü dağıtırdım. Gökalp bana dönerek kulağıma " Bu senden de deli çıktı ufaklık." Dedi. Kendimi tutamayıp güldüğümde Gamze'nin sinirli bakışlarını gördüğümde sustum. "Siz uzaklaşsanıza biraz madem arkadaşsınız aranızda mesefa olacak sende oyalanma Gökalp bey al şu viledayı bu odadan başla." Gamze ciddi bir şekilde viledayı Gökalp'in eline verdiğinde Gökalp'e bakıp masumca bir gülüş attım.Vicdansızın oğlu bu kadar yakışıklı olunur mu be. Īç sesimle başa çıkmaya çalışırken kolumun acısıyla kendime geldim Gamze o koca tırnaklarını koluma geçirmişti canımın yandığını belli eden bir ses tonuyla " Yavaş kolum koptu be o nasıl cimciklemek." Kulağıma yaklaşarak bu çocuğa biraz daha hayranlıkla bakmaya devam edersen tek ben değil oda ona aşık olduğunu anlayacak." Diyip göz kırptı ne aşkından ,kimin aşkından bahsediyordu bu kız.

Sinirli bir şekilde "Saçmalama" diyebildim sadece.Gülerek alaylı bir ifadeyle "Tabi tabi neyse bu konuyu sonra konuşcaz Gökalp bu odayı silerken sende tozları alıcaksın." Gamze'nin liderlik vasfı yine devreye girmişti. Ben tam bir şey diyecekken Gökalp "Kızlar muhabbetinizi böldüm ama bu elimdeki cisimle tam olarak ne yapcam." Gamze'de bende bu sefer kendimizi tutamayıp güldük. Gamze Gökalp'in elindeki viledayı alarak " Bak şimdi Gökalp bunu buradaki kovanın içine sokuyosun sonra yanındaki yerde suyunu akıtıyosun ve yerleri siliyorsun." Gökalp anlamaz bir ifadeyler olumlu yönde başını salladı ben de elimi Gökalp'in omzuna koyarak "Sana güveniyorum Sarsılmaz" dediğimde gülümseyerek "Sen güveniyorsan kesin yaparım ufaklık." Gamze araya girerek "Hadi herkes işinin başına bende sana senin odanî temizliyorum Mevsim siz burayı halledin."

Iki saattlik temizliğin sonuna gelmiştik Gökalp tekli koltuğa kendini atıp "Benden bu kadar ufaklık pertim çıktı bizim evde Gülay bile bu kadar çalışmamıştı" dedi. Gülay sanırım evlerinin hizmetçisiydi."Hayatında yapmadığın bir şey yaptın kötü mü işte." Biraz garip bir cümle olmuştu ama aklıma başka bir şey gelmemişti. "Emin ol senin yanında yaptığım herşey bana sadece soyadımdan ibaret olmadığımı hissettiriyor."

EVET ARKADAŞLAR BOLUM SONU UMARIM BOLUMU BEGENIRSINIZ VE SIKILMADAN OKURSUNUZ VOTELERINIZI VE  YORUMLARINIZI BEKLIYORUM BIRDAHAKI BOLUMDE GORUSMEK UZERE ASK MEVSIMI AILESi

Aşk Mevsimi #Wattys2016Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin