3

3.4K 364 77
                                    

//start dri chpt niey, author dh tak buat tajuk dia lgi dah. jgn tnya why.//
⤵⤴⤵

Jimin menyapukan gel rambut ke atas tapak tangan nya. Kemudian, disapu pada rambut nya itu. Sesekali dia bersiul.

Setelah siap, dia lihat diri dia dekat cermin sebentar. Setelah berpuas hati, dia turun ke bawah untuk sarapan.

"Morning, hyung!" sapa Jimin.

Jimin menarik kerusi untuk duduk. Kecur liur tengok hidangan yang terhidang di depan mata nya saat itu.

Telur bersama dengan roti dan juga sayur bayam. Jimin menelan liur. Dia ambil sayur bayam itu dan letak ke atas roti. Pastu, diletak pula telur ke atas nya. Dan dia makan.

*sape tengok Home Food Rescue, dia tahu makanan niey*

"Amboi kau! Makan sorang - sorang nampak. Tak ajak dah eah." tegur seseorang seraya menepuk bahu Jimin itu.

Mujur juga Jimin tidak tersedak dek pukulan dari kembar nya itu.

"Biaa ahh! Tunggu kau buat apa? Lambat bersiap mengalahkan perempuan." kata Jimin.

Kembar nya itu mula nak naik tangan dia pada Jimin. Tapi dihalang oleh abang sulung mereka iaitu Park Yoongi.

"Nasib ada hyung. Kalau tak, dah lama kau kena penampar aku tadi." kata Taehyung.

Jimin menjelirkan lidah dia dekat Taehyung. Taehyung laa kembar dia. Tapi Taehyung sekolah kat tempat lain. Dia sekolah di sekolah sukan sebab dia handal dalam sukan hoki.

"Korang tak bergaduh tak lewh ke? Hari - hari nak hyung nak kena hadap korang bergaduh pagi - pagi buta." kata Yoongi.

"Ntah, Jiminie." kata Taehyung.

"Yah! Ak--" Yoongi memukul tangan Jimin itu. Jimin terus senyap sambil dia mengosok tangan nya. Sakit kena pukul dengan sudu dekat hujung dia itu.

⤵⤴⤵

Dengan mengah nya Haemi berjalan masuk ke dalam kelas. Dia tarik nafas lega tatkala Jimin si rambut emas itu tidak sampai lagi.

Haemi meletakkan beg ke tepi meja. Baru ura - ura nak letak kepala atas meja, dia terdengar bunyi bising.

Rupa nya Hoseok dan Jimin. Haemi menjeling Jimin tatkala mata mereka bertembung. Kepala kembali diletakkan ke atas meja.

"Yah! Hoseok-ah! Kau tak de kawan laki ke apa? Asyik berkepit dengan minah dua orang tuey je." tanya Jimin.

Haemi mendengus. Dia dengar apa yang Jimin cakap. Mata je bertutup tapi telinga tidak. Dia dengar lagi perbualan mereka berdua.

"Ada. Of course laa ada. Nama dia ialah Jeon Jungkook. Junior kita. Dia comel tau! Dia ada bunny teeth. Geram nyee aku dekat dia. Comel sangat." kata Hoseok sambil mengerdipkan mata nya.

Jimin buat muka menyampah. Nak muntah pun ada tengok reaksi Hoseok itu. Lalu, dia meninggalkan Hoseok dan duduk di tempat dia.

"Dasar kau, Park Jimin! Aku tengah berfanboy, ditinggal aku sorang - sorang. Tsk!"

Jimin berpaling ke belakang tatkala mendengar rungutan Hoseok kepada nya. Dia ketawa.

⤵⤴⤵

"Tepi laa! Aku nak keluar niey. Yang kau tercegat dekat sini kenapa?" kata Haemi seraya menampar belakang Jimin itu.

Masa itu, Jimin tengah berdiri dekat pintu kelas. Dah laa pintu kelas itu hanya muat untuk seorang sahaja. Jimin berpaling ke belakang.

"Kau nak lalu? Tapi malang nya kau tak lewh lalu. Kalau nak lalu jugak, kau kena kiss aku dulu." kata Jimin.

Haemi terkejut. Laju sahaja tangan dia menampar pipi Jimin itu. Giliran Jimin pula yang terkejut.

"Tuey laa kiss aku. Sedap tak? Ada rasa macam - macam perisa tak?" sindir Haemi.

Jimin mengetap bibir. Jari nya menuding kepada Haemi. Mulut nya macam nak kata sesuatu tapi tak terkeluar pula.

Haemi menyelak rambut nya ke belakang seraya dia keluar dari kelas setelah dah berjaya menolak Jimin dari pintu.

"Yah!! KAU TUNGGU NASIB KAU NANTI!! AKU AKAN BALAS 'JASA BAIK' KAU TADI!! KAU INGAT TUEY!!" tempik Jimin dengan kuat.

Terkeluar urat tekak sebab menjerit dekat Haemi. Entah dengar ke tidak Haemi itu. Jimin perasan ada beberapa pasang mata yang melihat dia.

"Apa tengok - tengok?!" Jimin menengking mereka semua. Maka, berlari laa semua orang dari situ.

⤵⤴⤵

Bbukk!

Haemi jatuh terduduk di atas lantai yang licin dan basah itu. Dia memegang pinggang nya yang terasa sakit itu.

"Haemi, kau okey tak?" tanya Jina.

Haemi menggeleng laju. Memang sakit gila bila terjatuh. Jina membantu Haemi bangun.

Tika itu laa, Haemi baru perasan yang Jimin sedang melihat dia. Jimin seakan - akan menahan tawa. Dijeling nya Jimin itu.

Habis basah dan kotor baju uniform yang dipakai oleh Haemi. Terpaksa dia pakai uniform itu seharian sebab dia tiada baju ganti.

⤵⤴⤵

Kim Taehyung as Park Taehyung.
Min Yoongi as Park Yoongi.

Taehyung jadi kembar tak seiras kepada Jimin. Yoongi pula abang sulung mereka berdua yang berumur 24 tahun.

++

//do read my new ff//
//Kurungan Cinta//
vote.
comment.
pembaca ramai(lah sgt) tp tak setanding dengan vote!!?


[C] Pencuri Dompet | pjmWhere stories live. Discover now