Jimin menyepak punggung Taehyung yang berada bersebelahan dengan dia itu. Semalam Taehyung datang ke bilik untuk tidur bersama.
Terkejut jugak Jimin sebab tiba - tiba sahaja. Beria - ia Taehyung memujuk nya dan akhirnya Jimin mengalah sebab malas nak bertekak malam - malam buta.
"Hoi, bangun laa!"
"Five minutes more!"
"Banyak laa kau! Dah laa tidur dalam bilik aku. Bilik sendiri ada tak nak guna. Apa laa kau n---"
Sebiji bantal dibaling tepat mengenai muka Jimin. Bangang punya si Taehyung. Jimin turut membaling bantal pada Taehyung.
"Banyak cakap laa kau! Semalam aku tak lewh tidur sebab hurmm ntah laa. Malas aku nak ctew!"
Taehyung sudah pown bangun dan bersandar pada kepala katil. Dia memeluk tubuh.
Belum sempat Jimin mahu membuka mulut, mereka berdua terdengar suara orang menjerit.
Mereka berpandangan.
"Sohye noona!"
Cepat - cepat mereka berdua berlari keluar dari bilik.
++
Sohye menangis teresak disisi Taehyung. Patut laa dia rasa macam ada yang tak kena semalam ketika mahu tidur. Rupa nya, ada orang pecah masuk dalam rumah.
Dan yang pasti nya lelaki itu ialah Choi Seungcheol. Dia tidur bersebelahan dengan Sohye. Sohye bangun tidur, dia dah tak berbaju.
Habis Seungcheol dikerjakan oleh Taehyung dan Jimin. Dia ada juga mengugut untuk datang semula dan ambil hak dia.
"Jangan bagitahu Yoongi."
"Tak boleh, noona. Kalau tak bagitahu dia, nanti dia akan tahu hal niey jugak."
"Noona tak nak dia risaukan keadaan noona, Tae. Noona takut dia akan balik sini cepat sebelum selesai kerja dia."
"Noona, kerja hyung tak pe ada orang handle kan. Kita kena bagitahu jugak dekat dia."
"Tak nak."
Sohye degil. Taehyung dan Jimin berpandangan. Jimin bagi isyarat supaya dia senyap dahulu. Taehyung sekadar mengangguk.
"Noona minum laa air tuey sampai habis. Lepas niey, tidur tau. Noona jangan sedih lagi. Chim yakin semua nya pasti okey nanti."
Kata Jimin. Sohye sekadar mengangguk. Kemudian, mereka berdua keluar dari bilik Sohye dan Yoongi.
Sohye menangis.
++
Yoongi bergegas balik ke Korea dari Auckland selepas diberitahu bahawa Seungcheol menganggu isteri nya.
Selepas mendapatkan kereta nya di tempat parkir, dia terus bergerak pergi. Apa yang pasti, dia terua ke rumah seseorang.
++
"Choi Seungcheol! Yahh!! Bukak pintu niey laa, bodoh!! Kau jangan jadi pengecut laa! Kita lawan laki sama laki! Choi Seungcheol!!"
Teriak Yoongi sambil tangan nya bertalu - talu mengetuk pintu rumah Seungcheol.
Pintu dibuka namun bukan Seungcheol yang keluar malahan seorang perempuan.
YOU ARE READING
[C] Pencuri Dompet | pjm
Romance♥;ㅡ Kisah dimana seorang lelaki disalah anggap sebagai pencuri dompet.