Terkumat - kamit mulut Jimin menyatakan sesuatu. Apa yang pasti, dia membebel tentang perangai Clara.
Selalu lepas tangan.
Sekarang niey, dia tidak ikut balik bersama dengan Jimin kerana dia pergi ke sebuah kelab malam dengan kawan nya.
Bahu Jimin ditepuk.
"Who are you talking to?"
"Ahh nothing! Here the Clara's thing."
"So sorry if my lil sister bullying you. She always does that to any people who live in this house. I mean, to my friends."
"Hahaha. Nahh sokay. Well, im going to my room now. Bye."
Joshua memandang beg kertas yang dipegang nya. Menggeleng kepala dia.
Kemudian, dia masuk ke dalam
bilik Clara.++
Jimin mendail nombor Haemi. Dia berasa sangat bersalah sebab tidak menelefon Haemi.
"Please pick up the phone!"
Rengus Jimin.
Dia berharap sangat yang Haemi tidak merajuk dengan dia.Dah laa sebelum nak pergi pown, Haemi dah merajuk.
Panggilan dijawab.
"Haemi-ah! Lambat nya sayang angkat call oppa. Mana sayang pergi huh?"
"Mandikan anak. Oppa niey kenapa? Baru sekarang nak call Haemi? Kenapa tak sampai Korea aje baru nak call?"
"Mianei. Oppa sibuk. Kalau kerja oppa siap cepat, oppa balik terus. Oppa rindu dengan sayang. Dengan anak kita."
"Alasan! Kalau dah suka sangat dekat sana, apa kata oppa tinggal aje terus dekat sana. Tak payah balik sini lagi dah!"
"Haemi jangan merepek! Oppa tak call sayang tiga hari aje. Macam niey perangai sayang eah? Yang awak nak marah kenapa?"
"Saya tak marah! Hakikat nya betul! Macam awak suka pula tinggal dekat sana. Ye laa. Langsung tak call. Tak tanya khabar anak bini. At least call la."
"Okey okey. Saya tak nak gaduh dengan awak pasal niey. Duit yang saya bagi hari tuey, cukup tak?"
"Lari topik!"
"Sayang! Salah ke kalau saya nak tanya pasal duit? Saya takut duit yang saya bagi tuey, tak cukup. Awak niey kenapa? Nak marah saya lagi sebab tak call?"
"Apa - apa laa, Jimin! Lebih dari cukup duit tuey. Dah laa. Saya nak tidurkan anak. Bye!"
Panggilan dimatikan.
"Haih! Bila aku tak call, marah laa apa laa. Kalau call, macam tuey pula jadi! Tak faham aku!"
Jimin ambil bantal dan tepuk dengan kuat. Dia geram sebenarnya.
Kemudian, dia tidur.++
Haemi mengunci rumah dan kemudian dia masuk ke dalam sebuah teksi.
Dia memangku Byul dengan elok dan sesekali dia menggagah anak kecil itu sehingga ketawa.
Lepas 30 minit, destinasi yang dituju dah pown tiba. Haemi segera keluar dari teksi.
"Kita dah sampai."
Kata Haemi.
Mereka berdua masuk ke dalam sebuah mall.Haemi memakaikan babycoat(?) dekat badan nya dan letak Byul di situ.
"Kkaja! Kita cari barang dapur."
Haemi berjalan di sekitar barang basah terlebih dahulu. Dia beli ayam, ikan dan udang.
Dia tidak pernah beli sotong. Sebab nya Jimin tersangat allergic dengan sotong.
Lepas selesai, dia ke tempat yang ada jual sabun, syampu, biskut, dan macam - macam laa.
Dia ambil apa yang dia nak beli dekat situ dan letak dalam troli yang dia ambil.
"Omm--maa! Mmmaa!"
"Eo, wae, Byul-ah?"
Haemi berjalan dekat bahagian baju lelaki. Setiap bulan, dia pasti akan membeli baju baru untuk Jimin.
Dia pilih baju.
"Kau tengok, Jimin! Semarah aku pown dekat kau, aku still ingat nak beli baju untuk kau! Tak macam kau!"
Bebel Haemi.
Dia capai strip shirt yang berwarna merah hitam itu.Rasa nya dah sesuai.
Lalu, dia campak aje dalam troli dan terus tolak ke kaunter.
++
-to be continued-
vote.
comment.pls usha my new ff;
-Someone Like You #Seokjin
YOU ARE READING
[C] Pencuri Dompet | pjm
Romance♥;ㅡ Kisah dimana seorang lelaki disalah anggap sebagai pencuri dompet.