"Jaga dia, Cheol. Balik dan minta maaf dekat dia atas apa kau dah buat dekat dia."
Seungcheol membuka pintu dengan tergesa - gesa. Dia mencari anak dan bini dia. Dalam bilik dia dan isteri, mereka berdua tiada.
Kemudian, dia mencari pula dekat bilik mainan anak dia. Seungcheol tarik nafas lega. Mereka berdua ada di situ tengah melayan anak dia bermain.
"Eh! Appa!"
Gembira bukan main Choi Haneul apabila melihat appa dia. Seungcheol tersenyum tipis.
"Awak dah makan?"
Seungcheol senyap. Dia merenung lama wajah polos isteri nya. Ada kesan lebam di muka nya.
"Kalau awak nak makan, saya pergi panaskan. Haneul main yea. Omma nak pergi dapur."
Suran segera bangun dan apabila melepasi Seungcheol, tangan nya ditarik dan terjatuh ke dalam pelukan suami nya.
"Op--oppa minta maaf."
"Apa benda awak merepek niey?"
"Tak, oppa tak merepek. Oppa betul - betul minta maaf dekat awak. Selama niey oppa selalu buat kasar dekat awak. Pukul awak, layan awak macam sampah. Sekarang, saya dah sedar. Oppa minta maaf."
Tanpa sedar Seungcheol menitiskan air mata nya. Lee Suran tersenyum mendengar pengakuan ikhlas suami nya.
Badan isteri nya dipusingkan oleh Seungcheol. Dia menatap wajah isteri nya lalu dicium dahu Suran.
"Uljima. Saya dah lama maafkan awak."
"Oppa tak patut dimaafkan. Oppa banyak buat silap dekat awak. Kalau awak nak hukum oppa, oppa rela."
Suran meletakkan kedua tangan nya pada kedua pipi Seungcheol. Dia mengusap perlahan.
"Setiap manusia banyak buat silap atas dunia niey. Tak ada yang perfect termasuklah awak. Jadi, awak patut diberi peluang kedua. Saya dah lama maafkan awak."
Tubuh isteri nya terus dirangkul dengan erat.
"Awak baik sangat. Thanks."
Suran menggosok belakang badan Seungcheol perlahan sambil tersenyum gembira. Dia tidak tahu apa yang buat suami nya sedar tapi dia bersyukur sangat.
"Appa omma!"
Haneul menarik hujung baju Suran dan Seungcheol. Mereka berdua memandang Haneul.
"Ya, sayang!"
"Come here, sayang."
Lalu, mereka berdu memeluk Haneul dengan erat. Suran berharap hubungan ini kekal selama nya.
++
"Noona kau dah okey?"
Soal Haemi kepada Jimin. Ada jugak Jimin bercerita dekat dia pasal kakak ipar dia. Kesian Haemi dengar.
"Dah okey sikit. Sekarang niey, Yoongi hyung jaga dia sepenuh masa. Dia tak nak kejadian sama berulang lagi."
"Owh bagus laa."
Jimin mendekatkan diri dia pada Haemi. Selamba kepala nya diletakkan pada bahu Haemi.
Haemi hanya membiarkan sahaja perilaku Jimin itu.
YOU ARE READING
[C] Pencuri Dompet | pjm
Romance♥;ㅡ Kisah dimana seorang lelaki disalah anggap sebagai pencuri dompet.