Min Doyeol berjalan ke arah mama nya yang sedang melipat baju. Dia melentokkan kepala nya ke atas bahu Sohye.
Sohye menoleh.
"Kenapa niey, Yeol?"
"Rindu papa. Bila papa nak balik?"
Sohye tersenyum.
"Papa balik esok, nak. Mama pown rindu papa. Kita tunggu papa balik sama - sama eah."
"Rindu papa."
Rintih Doyeol. Sohye mengelus rambut lebat Doyeol. Anak - anak nya yang lain sedang tidur di sofa sana.
++
Jimin meletakkan fail ke atas meja seraya dia duduk. Dia meraup muka nya kasar.
Penat gila.
Dia membuka telefon dan ada beberapa panggilan yang dia tidak jawab.
Kebanyakkan dari Haemi.
Dia mendail nombor isteri nya semula.
"Ork, Haemi-ah! Mianei. Oppa matikan telefon sebab ada mesyuarat tadi. Kenapa call?"
"Ani. Byul meragam tadi. Dia banyak menangis. Tapi sekarang, dia dah okey. Byul tidur tuey."
"Jinjja? You really having a hard time right when im not there? Mianei. Jap lagi oppa balik."
"Aniyo, oppa! Tak payah laa balik. Oppa mesti banyak kerja. Byul dah tidur. So, boleh laa lauu saya nak buat kerja rumah."
"Arasseo! Lauu Byul meragam lagi, call oppa terus. Okey laa. Taehyung panggil oppa tuey."
"Ok, oppa. See you!"
Jimin meletakkan telefon dan berjalan ke arah pintu. Buka sahaja pintu, terus dia mencepuk kepala Taehyung.
Taehyung menyeringai sakit.
"Waeyo?!"
"Kacau aku aje. Kau nak apa?!"
"Lunch. Tak nak?"
"Nak laa. Jap!"
Jimin masuk semula ke dalam untuk mengambil kunci kereta. Lepas itu, mereka berdua pergi dari situ.
++
"Apa semua niey?"
Soal Taehyung. Berombak dada dia menahan amarah tatkala melihat kekasih hati bersama dengan lelaki lain.
Sora ternyata terkejut melihat kehadiran Taehyung di situ.
"Sayang, siapa niey?"
"Sayang bagai huh? Jadi, disebabkan jantan niey laa kau tak nak kahwin dengan aku? Huh?!"
"Tak, Tae."
Sora cuba untuk menarik lengan Taehyung agar beredar dari situ namun ditepis nya.
"Don't touch me! Mulai hari niey, kita putus! You are nothing to me anymore. It's over now, Moon Sora."
Taehyung pergi dari situ. Jimin mengejar dia dari belakang. Sora pula tak putus memanggil nama Taehyung.
Lelaki itu terpinga apa yang jadi di depan mata dia.
++
"Ork! Appa dah balik!"
Haemi tersenyum dekat Byul dan kemudian nya menuju dekat pintu untuk menyambut Jimin.
Jimin tersenyum.
"Anak appa okey?"
Soal Jimin seraya mengambil Byul dari dukungan Haemi lalu dicium pipi tembam Byul.
Mereka menuju ke sofa.
"Suka yea appa balik. Aloo~comel anak appa niey."
Jimin melagakan hidung dengan Byul dan Byul ketawa. Jimin turut ketawa bersama.
Haemi datang dari dapur dengan membawa segelas air. Dia letak di atas meja.
"Byul-ah! Come to omma."
Haemi menghulurkan tangan nya untuk menyambut Byul. Namun, anak kecil itu tidak mahu.
Jimin ketawa kecil. Dia letakkan Byul dengan elok. Dan ambil air tersebut untuk minum.
"Saya dengar Taehyung dah putus dengan Moon Sora. Betul ke?"
"Mana dengar?"
"Sohye noona cakap. Tae balik menangis dan sepahkan barang dalam bilik."
"Betul laa. Menyesal pula oppa bawa dia makan dekat restoran tuey tadi. Kalau tak, benda niey takkan jadi tau tak."
"Bukan salah oppa. Benda dah salah, macam mana dia nak sorokkan pown, akan pecah juga."
"Hurm ye laa. Hope dia dapat jumpa dengan yang lebih baik dari sebelum niey."
"Hope so."
"Haih! Tak duduk diam budak
kecik niey."Masa Jimin bercakap, Byul selalu menepuk pipi appa nya. Jimin berusaha jugak tepis tangan Byul.
"Kkaja mandi dengan appa!"
"Dia dah mandi laa."
"Yeke? So, sayang laa mandi sekali dengan oppa. Boleh?"
"Jangan nak mengada. Pergi sana masuk bilik then mandi. Pastu, jaga Byul sementara saya masak."
"Arasseo!"
Jimin memberikan Byul kepada isteri nya lalu dia masuk ke dalam bilik untuk mandi.
Sementara Haemi pula sedang bermain dengan Byul.
++
-to be continued-
THANKS FOR 1k VOTE!!
jeongmal kamsahabnida.vote.
comment.
YOU ARE READING
[C] Pencuri Dompet | pjm
Romance♥;ㅡ Kisah dimana seorang lelaki disalah anggap sebagai pencuri dompet.