PART 1

171 7 1
                                    

EDITED

Sekumpulan pelajar sedang bergambar dengan gembira bersama-sama.

Mereka berasa gembira untuk menghabiskan masa bersama-sama.Hari itu merupakan hari terakhir mereka belajar pada tahun tersebut.

Selepas berselfie,mereka pun beredar untuk pulang.

Yijae,salah seorang pelajar junior di situ mencari-cari Taehyung,abang tirinya yang seorang itu.Selepas menjumpai Taehyung,Yijae berlari ke arahnya

Tetapi,langkahnya terhenti apabila ternampak seorang perempuan berbual mesra dengan Taehyung.Dia cepat-cepat menyorok di sebalik dinding kelasnya itu."Awak,malam ni kita jumpa di tempat biasa eh?"tanya perempuan itu.Dia kelihatan sedang memeluk Taehyung.Hati Yijae berasa panas."Okey,"balas Taehyung sambil mengelus lembut rambut perempuan itu.Yijae cepat-cepat bergegas keluar dari kelasnya.

Dia amat cemburu dengan'minah'itu.Mendapat layanan yang baik daripada abang tirinya.Dia berjalan lambat menuju ke kafeteria membeli jus buah-buahan yang boleh melegakan hatinya yang panas.

Setelah sampai di kafeteria,dia ternampak Jungkook,sahabat baiknya melambai-lambai ke arahnya dari jauh.

"Hoyahoi!aku kat sinilah!"

Jerit Jungkook.Yijae berasa hairan dengan kelakuan Jungkook.

"Wei,belanja aku air,"pinta Yijae dengan muka sepuluh sen."Aku boleh jer belanja,tapi dengan satu syarat,"katanya sambil menunjukkan jarinya yang satu."Kau kene bagi aku baca diari kau dulu,"kata Jungkook sambil tersengih-sengih.Dia sedang memegang diari Yijae."Wei!mane ko dapat diari aku tu!!"lantang suara Yijae menjerit dan sedang bersedia untuk mengejar Jungkook.









"Isnin 24 Disember."Jungkook berkata sambil membuka halaman pertama diari Yijae."Yarhh!!"Yijae mengejar Jungkook yang berlari.






"Aku berasa gembira kerana Taehyung menjagaku.Oh,terharunya!"kata Jungkook."Bagilah!!!"Muka Yijae betul-betul merah.Dia berasa malu dan marah terhadap Jungkook.'Berani 'evilbunny'nih bocorkan rahsia aku!'

Dia terlalu asyik bermain dengan perasaannya sehinggakan dia tidak sedar akan kulit pisang yang berada di hadapannya.

Ke hadapan satu langkah,Yijae tergelincir jatuh akibat terpijak kulit pisang tersebut."Argh!"

Dia menjerit tetapi tiada sesiapapun yang mendengar jeritannya.Tiba-tiba dia terasa kepalanya berpusing-pusing.Pandangan matanya semakin kelam dan dia terbaring di situ......

To be continued....

GOBLINWhere stories live. Discover now