EDITED
Yijae membuka perlahan kelopak matanya."O...omma....,"Dia perasan akan cecair yang keluar dari tubir kelopak matanya.'Aku nangis ke? '
monolognya dalam hati.Taehyung dari tadi membelek bunga di atas meja terus menatap muka Yijae apabila dia sedar.Jungkook yang perasan Yijae sedar terus berlari ke arah Yijae seraya memeluknya."M..mianhae Yijae sebab ak...aku kau macam ni!!"Kedengaran esakan tangisan Jungkook yang tak berhenti di bahu Yijae."T...takpe...aku dah lama maafkan kau, Kookie, "kata Yijae seraya tersengih.
Jungkook melepaskan pelukannya setelah lega mendengar kata-kata Yijae tadi.Tiba-tiba.....
"Bukk!!"Yijae menumbuk perut Jungkook perlahan."Siapa suruh kau baca diari aku, hah!!"
Jungkook hanya mampu mengerang kesakitan setelah ditumbuk."Sebab....Kau kan kawan aku,"
Tanpa menunggu reaksi Yijae,Jungkook pantas bertindak.'Kuat jugak budak nih'.Getusnya dalam hati sebelum membuat head-lock ke atas Yijae.
"Sakitlah bongok!"Yijae sempat mengelak serangan Jungkook.Taehyung dari tadi hanya merenung muka adiknya itu.
"Yah...Dah kenape dengan die nih?"Jungkook melambai-lambai tangannya di depan muke Taehyung.
Taehyung terlompat kerana Jungkook membuat muka hodohnya[seperti dalam gambar di atas] sambil lambai-lambai tangannya.Yijae:*nak muntah**get ready dengan baldi*
Taehyung:*bergolek2 atas lantai sebab tak pernah nampak muka sehodoh tu
Yijae:*baling kotak tisu tepat kena kepala Jungkook
Jungkook:*lari
Yijae:*kejar Jungkook
Jungkook:*hilangkan diri
Yijae:*cari Jungkook "Mane budak nih?"
Irene:*saje je hulurkan kaki
Yijae:*tersadung "Arggh!!"
Irene:*Oops!!Sorry....
Yijae:"Kurang ajar!!!!"*nak lempang Irene
Taehyung:*tahan tangan Yijae
Yijae:"Hyung...baik hyung lepaskan"
Taehyung:Jangan berani adik nak lempang Irene!*tinggikan suara
Yijae:H...hyung.....*mata berair
Yijae:*jalan terhincut-hincut pergi dari situ "Hiks hiks....Sam...sampai hati hyung nak lindung perempuan tak guna tuh!!"*langgar someone
Jungkook:*kene langgar "Auch!Yi..Yijae?Kau pergi mana tadi?Penat aku cari!"
Yijae:*peluk Jungkook "Huwaaa......"*nangis sampai basah baju dia
Jungkook:"Yah!Janganlah nangis weh...Mianhae..."
Yijae:"Bukan sebab tulah bongok!H...Tae-hyung.... "
Jungkook:"Abistuh?Ouh....Aku nampak apa yang berlaku tadi.Aku paham apa ko rasa... "
Yijae:Tau takpe...*muka dah merah* "Weh...Aku nak duduk rumah ko boleh tak?Sekejap?"
Jungkook:"Boleh jer..."
Yijae:Ok!G...Kamsahammida*bow
To be continued....
YOU ARE READING
GOBLIN
FantasyAfter through a dream,all of things got changed.A friendship became strangers when everyone have their own power and duty...What will happen if they reunited each other again in the other world?