PART 4

44 4 2
                                    

Dengan menaiki motor,sampailah Jungkook dan Yijae ke rumah...

Yijae:Bapak ahh besar gile rumah ko!*macam tak biase pulak

Jungkook:Eh biase!*flip hair

Yijae:Aigoo..*fangirling

Jungkook:*sengih

Yijae:Dahla tuh!Cepat masuk!*masuk rumah

Yijae pun melangkahkan kakinya ke dalam rumah keluarga Jeon.Dia akan datang ke situ setiap kali hatinya berasa tidak tenang.Dia amat rapat dengan adik-beradik Jungkook.Seokjin dari tadi tidak perasan akan kehadiran Yijae dan Jungkook.Dia menonton cerita Sinetron dengan Somi."Ish ish ish...Napelah anak die tertukar....Salah ayah dielah nih..,"Dia membebel dan terus menukar siaran ke channel lain.Giliran Somi pula menekan remote dan menonton cerita kartun.Seokjin yang terdengar bunyi derapan tapak kaki di belakangnya terus menoleh ke belakang.Mane tau pencuri ke..."Aik? Bile korang balik?Senyap je..."Seokjin hanya mampu menggeleng kepalanya melihat dua orang manusia berdiri sambil tersengih di depannya."Dah pergi makan.Mesti korang lapar kan...Pegi mandi dulu."katanya seraya mengisyaratkan matanya memandang ke arah tangga menuju ke tingkat atas.

Yijae pantas berlari mendapatkan tuala dan terus masuk ke dalam bilik air di dalam bilik Jungkook."Aish!"Jungkook membaringkan dirinya di atas katil dan mula melelapkan matanya yang kepenatan."Eh?Kenapa aku boleh ade kat sini?"Jungkook mengusutkan rambutnya kerana baru tadi dia duduk terbaring kat bilik..
Dia sedang berada di bawah jambatan di mana insiden yg meragut nyawa ahli keluarganya berlaku...He just..started crying when he saw his twin bleeding.."U..unnie..andwae...Bertahan unnie.."Jungkook duduk di sisi kakak kembarnya,Junghae yang sedang tenat."K..Kook...boleh janji dengan unnie?"Jungkook hanya mampu mengangguk."U...unnie...""Unnie?Unnie!!!!"Jungkook terus mencelikkan matanya setelah bermimpi kakaknya tadi.Tapi..."A...aku kat mane nih?"Dia kini berada di zaman perang Joseon.Dia tak tau ape yang sedang berlaku sekarang.Tak lama kemudian,seorang lelaki datang ke arahnya.Tu bukan...Taehyung ke?

Taehyung:Jeneral,askar kita sudah berkurangan.Ramai yang sudah cedera.Ape yang kita patut buat?

Jungkook:*fikir dalam2 Saya rasa...Biar saya yang bunuh ketua musuh saya tuh.

Taehyung:Ampunkan patik beribu-ribu ampun Jeneral!Saya...sanggup gadaikan nyawa saya demi Jeneral!Hiduplah Jeneral Kim Shin!!

Jungkook:Takpelah...Sudah jadi tanggungjawab saya untuk lindungi negara.Saya akan kembali nanti.*naik kuda

Taehyung:Sungguh berani Jeneral...Beliau amat berbeza berbanding waktu kecil dulu...

Jungkook:*masuk kat medan perang Sape ketua kamu?

Ryul Hoon:Kenape?Bukankah saya ketuanya?

Jungkook:Hayyah!!*tikam pedang tepat kena jantung Ryul Hoon

Taehyung:Tuan Jeneral!!Tuan sudah berjaya!!

Jungkook:Iya?Yeyy!!!!*ambik pedang yang dah tikam dan junjung kat udara

Rakyat jelata:Hidup Jeneral Shin!!!

Jungkook: Kamsahamnida!!!

Taehyung:Kaja Tuan,Raja dan Permaisuri sedang menunggu kepulangan perwira Joseon,Tuan.

Jungkook:Nae!!

Sume:*sampai kat pintu pagar istana

Jungkook:Kenapa kite berhenti?

To be continued....

GOBLINWhere stories live. Discover now