"Kenapa semua ni terjadi pada aku?"
Lelaki tersebut menarik kot yang dipakainya mencecah paras leher kerana cuaca di sekeliling yang sejuk dan mencengkam tulang belakangnya.
"Its because of Grim Reaper...."
Satu suara yang datang membisik kepada lelaki itu membuatkannya berasa takut dan lari dari situ.
The beginning
"Yijae!Bangun!Mama dah siapkan sarapan!"
Suara Puan Kim dari dapur menyapa Yijae yang sedang termenung memandang beg sekolah yang berisi buku-buku yang penting untuk mempersiapkan dirinya menghadapi ujian akhir sebelum majlis graduasi Seoul Elementary School.
"Anatomi,Biology,Chemistry,Calculus,Literature,Physics....Kejap.Mana buku Mathematics?"
Yijae resah sebaik sahaja melihat buku Matematiknya yang sepatutnya berada di atas meja...Hilang.
"Mama ada kemas tak buku Jae atas meja bilik Jae?"
"Tadi Mama ada nampak Kook bawak buku tu...dengan mancis.Tak taula kenapa."
"JUNGKOOK?Bila masa pulak dia datang?"
"Laaaa...Jae tak tau ke?"
Taehyung,abang tiri Yijae yang sedang membaca surat khabar bersuara.
"Tahu apa?"
"Tulah...Lain kali,tak payahlah duduk dalam bilik tu sampai tak tau hal semasa...."
"Jae belajarlah semalam!Maths....Tapi buku tu dah hilang!Habislah Cikgu Sae marah nanti...'
"Keluarga Jungkook duduk di sini sementara sebab semalam dapur rumah mereka terbakar,"Puan Kim memulakan bicara untuk mensenyapkan anaknya yang tak tahu bila akan berhenti perang mulut.
"Wae?"
"Jin kan baru nak belajar masak...Baru mula-mula..."Taehyung menyampuk.
"Oh...kalau lama-lama rumah terbakar pulak?"
"Tula tuh...Ha...Jungkook kat belakang rumah...Pergilah cari dia,"
"YAHHHH!!!!!"Yijae menjerit kerana terkejut,sedih dan kecewa.
"KENAPA KAU BAKAR BUKU AKU?!"
"Aku tak nak kau pergi sekolah..."Jungkook memijak buku Matematik Yijae yang sudah menjadi abu.
"Kenapa tak boleh?"
"Nan...nanti Grim Reaper cari kau,"
"Mengarutlah kau ni Kook..."
"Bagi mancis tu.Aku takut kau bakar sekolah pulak."
Yijae merampas kotak mancis di dalam genggaman tangan Jungkook.
"Habislah kau,Yijae"
"What?"
"Eh?Mana ada aku cakap apa-apa,"Jungkook yang sudah mara ke depan pelik dengan perangai Yijae.
Begitu juga dengan Yijae.Yijae merasakan suara yang memberi amaran kepadanya manakala Jungkook amaran dan larangan diberi kepadanya melalui suara hati.
Yijae dan Jungkook perasan bahawa suara yang datang adalah daripada seseorang yang menggelarkan dirinya 'Angel of Future'.
Seoul Elementary School
"Korang!"
YOU ARE READING
GOBLIN
FantasyAfter through a dream,all of things got changed.A friendship became strangers when everyone have their own power and duty...What will happen if they reunited each other again in the other world?