PART 7

20 2 0
                                    


"Arrgghh!!"Jeritan yang kuat membatalkan hasrat Jin untuk mencapai kunci keretanya.

"Bwo?"Jin terkejut kerana Yijae dan Jungkook lesap dari pandangannya."Korang?Aku tak suka main-main lah..Jangan gurau please,sekarang bukan masanya...""Yijae?Jungkook?Yahh!!Eodiya!?"Jin panik kerana kedua-duanya baru sahaja dia nampak tadi.

"Somi-ah..."Jin memanggil nama Somi tetapi tidak disahut kerana dia mendapati Somi juga tiada di biliknya.

"Haish...Mana diorang ni hah!?"

Jin yang sedang terketar-ketar kerana takut sesuatu pasti terjadi tadi terus keluar dari keretanya dan menuju ke rumah Taehyung.

"Jap,mana semua orang?"Dia hairan kerana tiada sesiapa di bandar yang sibuk itu.Bagaikan ada sesuatu terjadi,dia memecut laju di jalan raya yang sepi itu.

"Taehyung-ah,"

"HAHAHAHAHAHAHAHHH!"Ni yang kau nak kan,Jeon Seokjin!?"

"Nuguya!?Kau buat apa kat Tae,hah!?Ei dia takde pape kaitanlah dengan Yijae!"

"Takde?Habistu takde kaitan apenye kalau dia tuh Guardian Angel hah!?"Irene menjerkah sehinggakan Seokjin terpaksa menjauhkan telinganya daripada telefon.Dah memang sahlah Grim Reaper macam Irene boleh naikkan suara dia sampai maksimum kalau dia betul-betul marah.

"Kau tau kan,Yijae kat mana?"Soalan yang sepatutnya dielakkan oleh Seokjin akhirnya ditanya oleh Grim Reaper.Dia teringat akan pesanan Taehyung satu ketika dulu...

"Jin-hyung,"Muka Taehyung yang serius membuatkan dia bungkam kerana sepanjang dia mengenali Taehyung,tidak pernah dia berperwatakan sedemikian.Taehyung yang dikenalinya tidak pernah serius bab-bab bercakap ni.

"Ape die?"

"Aku nak mintak tolong sangat-sangat....Tolong jaga Yijae,jebal...aku merayu kat kau,"Perlahan-lahan Taehyung menunjukkan wajah sayunya ketika menyampaikan pesanan itu.

"Waeyo?Whats wrong?"Jin pelik dengan Taehyung atas kata-katanya tadi.

"Kau nak tahu?Irene is that the Grim Reaper,dan dunia Goblin memang wujud, Jin-hyung,"

"Jap,kau cakap pasal ni kan,boleh aku tau apa kaitan Yijae dengan Grim Reaper?Setahu aku kan,Grim Reaper selalu buru Bride sebab nakkan hati die untuk kekal muda dan selama-lamanya hidup,en?Jap...jangan cakap yang Yijae tuh Goblin's...."

"Bride."

GOBLINWhere stories live. Discover now