EDITED
"Bride?Bride Goblin?Seolma...."Jin terkejut mendengar kata-kata Taehyung tadi....
"Aku mintak sangat-sangat...Walau apa pun yang nak jadi,tolong ada di samping dia...Aku tahu kau sayangkan dia macam adik kau sendiri."
"Nae,"Jin perlahan-lahan mengambil choco milkshake di tangannya dan menghirupnya perlahan-lahan...
"Hello?!Tell me where is she now!!"Lamunan Jin berhenti sebentar apabila Irene bertanyakan soalan yang sudah tentu melibatkan soal hidup dan mati.
"Dia....takda,"
"Are you sure?"Pada masa yang sama,Irene tersenyum sinis dan ketawa berdekah-dekah.
"Wae!?Jangan cakap yang kau...."
"Culik dia,"
"Lepaskan saya!!"Somi menjerit agar penjaga kurungan bawah tanah itu mendengari jeritannya.Sementara itu,Yijae yang sudah berputus harap hanya mampu menjerit meminta tolong.
"Tolong!!!!TOLONG!!!!"Yijae menjerit buat kali terakhir sebelum dia jatuh ke atas tanah akibat satu hempukan kuat di kepala.
"Unnie!!Unnie!!!Irreona....."Somi menangis ketakutan kerana Irene,Grim Reaper yang ditakuti mula bejalan mendekati Somi yang terketar-ketar sambil senyum.
"Let's not hurt her and the Bride."Taeyong,Angel of Death menyuruh Irene menjauhi dua orang manusia biasa itu.
"For you,I'll let them go this time.Jangan sampai aku tangkap diorang lagi,"
"Good,"Taeyong berjalan ke arah Somi yang sedang menangis dan memberinya gula-gula Halls agar dia berhenti menangis.
"Taehyung oppa?"Somi gembira kerana Taehyung menyelamatkannya dan Yijae.
"Shh,"Taehyung memberi isyarat kepada Somi dan menunjukkan jari ke arah Irene agar dia tidak tertangkap kerana menyamar sebagai Taeyong.Taktik kemahiran yang dipelajari bersama Taeyong membuahkan hasil apabila dia berbaik dengan Taeyong,seorang Angel yang berpangkat tinggi dan menjadi musuh tradisi setiap Guardian Angel iaitu Angel of Death.
"Let's go,"Taehyung yang menyamar sebagai Taeyong memegang tangan Yijae dan Somi sebelum lesap dari pandangan.
'Mana Jungkook ek?'Taehyung risau jika apa-apa berlaku kepada Jungkook.
"Aku harap dia takda apa-apa."
Sementara itu di suatu tempat.....
Seorang lelaki sedang berusaha untuk berdiri setelah lari daripada seseorang yang ditakuti.Seseorang yang akan mengancam nyawanya.
Grim Reaper....
YOU ARE READING
GOBLIN
FantasyAfter through a dream,all of things got changed.A friendship became strangers when everyone have their own power and duty...What will happen if they reunited each other again in the other world?