Perioada adolescentei debuteaza de la varsta de 15-18 ani, in cazul fetelor, pentru acestea pubertateasemnificand un punct decisiv in viata lor, deopotriva, o continuitate a dezvoltarii la nivelul psihicului.
In timpul adolescentei, fetele se vor detasa de baieti in vederea conturarii feminitatii lor. Cu cea mai mare nerabdare sunt urmarite anumite modificari somatice, precum dezvoltarea sanilor, pana la aceasta varsta, deja, fetele fiind mai dezvoltate din punct de vedere fizic. In aceasta perioada, foarte multe fete manifesta o oarecare teama de respingere, motiv pentru care devin mai atasate de parinti si au o mai mare nevoie de dovezi de iubire, lucru care deseori se poate transforma intr-o atitudine destul de sufocanta. In cazul in care o fata este respinsa, ea va acorda acestui fapt o mult prea mare importanta si va ajunge la concluzia eronata ca nu mai este iubita.
Orizontul tinerei fete se va largi, insa, odata cu inaintarea in varsta si curiozitatea o va face sa isi depaseasca limitele micului cerc familiar creat pana acum, avand pretentia sa fie considerata adulta, in caz contrar, putand sa apara diferite dificultati comportamentale.
Baietii, la varsta adolescentei, se vor asocia in grupuri mai mari, iar, spre deosebire de acestia, fetele fetele isi formeaza grupulete de cate 3-4, apoi ramanand ca prietene nedespartite doar doua, in cele mai multe dintre cazuri. Acestea vor avea intotdeauna ceva extrem de important sa isi comunice, fie ca sunt acasa sau la scoala, in timpul orelor. Ele vor discuta cu foarte mare patos subiecte precum alte colege, privind cu o doza de desconsiderare pe acelea care deja au cate un prieten, asteptand, insa, in secret, momentul cand vor avea si ele parte de aceleasi emotii. Alte subiecte de mare interes pentru ele includ moda, obiectul principal al viselor lor constituindu-l un personaj masculin, idolul, care va avea asemanari izbitoare cu un actor sau un cantaret.
CITEȘTI
Psihologia Minciunii
RandomDin cate am citit,incerc sa explic pe scurt,tot ce am invatat si incerc sa invat. Sper sa vă ajute ce scriu aici ;) Ah,am sfaturi si despre alte chestii in Limbajul Trupului.