2.Merhale 2.Bab

62 5 1
                                    


GELELİM SEBEB-İ ZİYARETE


Unutulmaması gerekenler vardır hatırlattığımız. Büyüklerimizin ve sevdiklerimizin yanı sıra ömrünü kurban edenler vardır hatırlanması elzem. Genç yaşta hayallerini kurban eden üç şehiti hatırlamak; aklımıza uğrayan düşünceleri bir kenara bırakıp dakikalarımızdan bir kaçını kurban etmek demektir bir bakıma.

"Kurban" feda etmenin yakınlaşmakla temessül olmuş kelimesi. Yılda bir kere uğrayan bu bayramın sebeb-i ziyareti tefekkür edildiğinde hasılat nedir bizce? Hayvanı kesip, dolabı doldurmak olmadığı bittabi aşikar. Yıl boyunca kazandığın malından bir miktarını Allah yolunda kurban edebilmektir ehemmiyeti. Nasıl ki İslam; zamanın kendince belirlediğin vaktinde değil sana verilen tüm zamanda hayatının temelinde olması muhakkaksa kurbanın da bir kere değil 365 kere hayatımızda olması gerekir.

Peki Allah yolunda, O'nun rızası amacıyla malından dinin için feda edebildiğini gösterdiğin bu bayram bize neyi hatırlatıyor.

Karşılıklı laf atışlarıyla iyice közlenmiş bir kavgada tüm gururunu kurban edip susmaktır kurban bayramının hatırlattığı bize. Hayal ettiğin çantanın kıyafetine ne derce yakışacağı fikrinde öncelikli ihtiyaçalarını hatırlayıp keyfi arzunu kurban etmek, "ne derler" putunu yıkıp tesettürüne Allah'ın rızasına göre bürünerek nefsini kurban etmek, daha fazla para kazanacağını bildiğin halde faiz yemeyerek aç gözlülüğünü kurban etmek, çocuğundan Peygamberin gibi merhametini esirgememek için gününden bir kaç saatini kurban etmek, dedikodu gibi iğrenç bir gırgır furyasına muarız yalnız kalmayı göze alıp sevdiğin mekanları, toplumları kurban etmek, ırkçılık gibi psikolojik bir hastalığa inat rengi farklı, soyu farklı insana kardeşim deyip ideolojinin kurban etmek kurban bayramının bize hatırlattığıdır.

'Hatırlamak';unutmak gibi bir velinimet insanoğlu için. İşte bu bayram da hatırlamak gerek ömrünü kurban eden üç genci. Yasin Börü, Riyad Güneş, Hüseyin Dakak ve insanlık dışı işkenceden sağ kurtulan Yusuf Er. Hani kürt halkının sesi ilan eden kendini, barış diyen sözde , kürtten daha çok ermeni , müslümandan daha çok gayrimüslim barındıran örgütünde. İki yıl önceki Kurban Bayramında Allah'ın rızası için, malından feda edip kesilen kurbanları buzdolapları yerine ihtiyacı olanlara dağıtmak gibi kutsal bir vazifede keyfini ve gününü kurban eden gençleri, güçlerini(!) ispat için, gençlerin ömrünü çalıp ibret olsun amacı ile yolunu kesip insanlığı göç ettiren bir vaziyette Diyarbakırlı Kürt kardeşlerimi vahşice öldüren bir üst akıl maşası. Üç genci vahşete kurban eden Terörö Örgütü. Bu bayramda bir kaç dakikanızı kurban edin ve düşünün hainleri. Ne istediklerini ne yapman gerekeni.

Bayramınız mübarek olsun...

selametile

Yeni Kutup (Dergi)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin