[akıl işsizliğine reddiye]
KURBAN CİNAYETTİR
"HER GÜN VEJETERYANLAR YÜZÜNDEN BiNLERCE BiTKi KATLEDiLiYOR! BU VAHŞETE SEYiRCi KALMA, SENDE BiR MANGAL YAK" bu sloganı ilk duyduğumda ciddi bir şekilde şaka sanmıştım. Hatta arkadaşlarımla paylaşıp aramızda espirisini dahi yapmıştık. Ne zaman ki bu sloganın bir takım etseverlerin , vejetaryanların faşistliğine karşı örgütlenmesinden meydana geldiğini öğrendim, kısa süreli şok yaşadığımı söyleyebilirim. "Allah akıl versin" sözünü ilk defa o zaman büyük bir samimiyetle söyledim.
İlgilenmemiz, meşgul olmamız ve üzerine düşünmemiz önemli ve gerekli hususlar varken bu halin sebebi nedir? Gerçi tekdüze ve taklit bir hayatı olan gençlerden,büyük bir beklenti ummak aslında yapılan büyük yanlış.
Böylesi karışık akıl tutulmalarının bir diğeride kurban bayramını cinayet olarak addedenler. İlla bir şeye muhalefet olunacak ya, mantığını dahi anlamaya çalışmadan saldırır akıl işsizleri . Yıllarca üzerinde düşünülen şeyse neden bu muhalefetlik hep İslam adında yapılanlara. Cevabı bizlerce aşikar fakat akıl kabul etmeyince böylesi cahilliği, inanması zor oluyor bittabi.
Medeniyet timsali olarak, az öncede değindiğimiz gençlerin fikir babaları, taklit örnekleri coğrafyanın ülkesinde spor adı altında yapılan kurban gerçekten bir cinayettir. Sizlerde bilirsiniz. İspanya'nın meşhur sporu. Boğayı öldürene kadar mızraklarla yaralayıp sucuk yapmaya gönederir tek dişi kalmış canavarlar. Kimlik batı ve gayrimüslim olunca dokunulmazlık olur üzerlerinde.
Hani futbol maçlarının tarihçesini, hangi takımda kimin olduğunu unutmayıp da iki üç hafta sonra unuttuğunuz Ayla bebeği hatırladınız mı? Karaya vuran Balina olmayınca bizim hayvanseverler(!)rahatladı. Zira serbest ticaret adı altında katledilen balinalar kadar hakkı yoktu bir bebeğin. Balinalara yapılan bu kurban gerçekten cinayetti ama kimsenin sesi çıkmadı.
Şimdi konu İslam olmayınca ses çıkarmaya gerek olmuyormuş hayvansever(!)lerin lugatında. Zira festival adı altında Çin'de canlı canlı kaynatılıp yiyilen köpekler için dünyanın ve medyanın ayağa kalkması ve bir daha oturmaması gerekirdi. Köpeklere yapılan bu kurban gerçekten cinayetti ama Müslümanın Bayramına gösterilen tepki kadar gösterilmedi.
Sayfalarca örneği verilip üzerine aforizmalar yapılacak bir sürü örnek var. Bu öreklerin hepsinde hayvanların canı yanıyor tepki gösterilmiyor. Kurban Bayramında Allah'ın adı ile kesilen hayvan acıdan muaf oluyor, açın karnını doyuruyor tepki beklemediğin kadar gösteriliyor.
Mesele hayvan değil bunun hepimizi farkındayız. Bizim yapmamız ve bilincinde olmamız gereken dizi izlemek yerine kitap okumak, futbol seyretmek yerine belgesel seyretmek, dedikodu yapmak yerine yetimin başını okşamak, ağızımızı açıp "vay beh"demek yerine İslam'ın emrettiği gibi tembelliği bırakıp çalışarak üretmek. Bizim yapmamız gereken "düşünmek"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yeni Kutup (Dergi)
De Todobizim olan hasletlerin, bize düşen kelimelerinde. noktası konmayan bir istikametin yeni kutbu...