Optimus Prime: Optimus Prime, Autobotların cesur ve güçlü lideridir. Alternatif modu Orijinal Transformers serilerindeki Kırmızı ve lacivert renk bir kamyondur. Cybertron'daki iç savaş öncesinde Optimus Orion Pax adında bir bilim adamıdır. Bu Primus (Cybertron'un ve Transformerların yaratıcı) Liderlik Matrix'ini Orion Pax'e verene kadar devam etti. Bununla birlikte Optimus Prime Autobot'ların liderliğini üstlendi. 3.sezonun başındaki ölüm tehlikesinden sonra Optimus yeni bir vücuda, yeni bir alternatif moda ve jet çantasına sahip olur.
Ironhide : Optimus’un en eski arkadaşıdır. Bazı kovboy özellikleri taşımakta ve savaşa ilk atlan olmaktadır. Boyu 7.9 metredir ve kollarında silahları mevcuttur. Ironhide’ın savaş modunda bir yüz maskesi vardır. Senaryo gereği Ironhide Acree’nin yerine geçmiştir.
Ultra Magnus: Cybertron'daki iç savaşta Optimus'un en önemli generallerinden biriydi. 3. sezonda Yıkıcıların komutanıdır. Alternatif modu mavi-kırmızı bir kamyondur ve Optimus'a benzerliğiyle dikkat çeker. Predaking elini koparmış, Rachet ona protez bir el tasarlamıştır.
Bumblebee: Bumblebee, alternatif modu siyah ve sarı olan Urbana 500 (Chevrolet Camaro'dan ilham alınarak tasarlanan hayali bir model) spor araba olan genç bir Autobot'tur. Megatron'u Star Saber'ı kullanarak öldürmüştür. Sesi, Cybertron'daki savaşta hasar aldığından konuşamamakta olsa da Omega Kilidi ile düşünce konuşma yeteneğini yeniden elde etmiştir.
Arcee: Arcee, alternatif modu mor bir motorsiklet olan kadın bir Autobot'tur. Jack Darby'nin koruyucusudur.
Wheeljack: Autobot'ların savaşçısıdır. Alternatif modu bir Lancia Stratos'dur. 2.Sezonun sonunda Jackhammer'ı parçalanmıştır ama kurtulmuştur.
Bulkhead: Güçlü ve sakar bir Autobot'dur. Zırhlı bir kamyona dönüşür. Miko'nun koruyucusudur. Wheeljack'ın eski dostudur.
Ratchet: Autobot tıp uzmanıdır. Bir ambulans arazi aracına dönüşür. Optimus Prime'la eski dosttur.
Smokescreen: Genç, tecrübesiz ama yetenekli bir Autobot'tur. Alpha Trion'un eski öğrencisidir. Alternatif modu lacivert bir yarış arabasıdır. Faz değiştiriciyi kullanır. 3. sezonda Optimus Prime ölüme yakınken Smokescreen'e Prime olmayı teklif etmiştir lakin Smokescreen bunu reddetmiş, Solus Prime'ın çekicini kullanarak Optimus'u ölümden kurtarmıştır.
Cliffjumper: En eski Autobotlar'dandır. Arcee ile sıkı dosttur. İlk bölümde Starscream tarafından öldürülmüştür. Araç modu ise Dodge Challenger'dır.
Tailgate: Arcee'nin eski ortağıdır. Airachnid tarafından öldürülmüştür.
DecepticonlarPrimus: Milyarlarca yıl önce Unicron ile savaşırken Transformers ırkını ve efsanevi "İlk 13 Prime"ı yaratan dev varlık. Unicron'u diğer prime'lar ile sürgün etmişlerdir. Unicron'un kıvılcımı Dünya'ya dönüşmüştür. Primus'un kıvılcımı ise Cybertron'un içinde kalmıştır. Optimus'un hafızasını tekrar geri getiren liderlik matriksinin de yaratıcısıdır.
Unicron: Unicron, Primus ile savaşan dev, kötü bir Varlık. 13 Prime tarafından sürgün edildikten sonra Unicron'un kıvılcımı Dünya'ya dönüşmüştür. Kara energondan güç alır. İlk sezonda Optimus ve Megatron tarafından tekrar uykuya sokulmuştur. Predaconlar Yükseliyor adlı filmde tekrar uyanmış ve Megatron'un kıvılcımsız boş bedeninde yeniden doğmuştur. Megatron ise Galvatron'a dönüşür. Kara energonlu oldukları için Insecti-Zombileri ve Predacon Zombileri kontrolü altına alır.
Alpha Trion: Alpha Trion, 13 Prime'dan biridir ve Omega anahtarlarını yaratmıştır. Omega anahtarları da Omega Kilidini açan cihazlardır. Bu sayede Cybertron eski haline döndürülebilir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Çizgi Film Karakterleri VE Karikatürler
FanfictionÇizgi Filmlerin karakterleri bilmediğiniz òzellikleri