Hayat Eşit Değil

4 2 0
                                    

Bu gün çok zor geçinen bir ailenin evine şans eseri konuk oldum. Evde küçük bir çocuk vardı. Yanımda yiğenim vardı. Gittiğimiz evde oturacak bir koltuk yoktu. Elle dikilmiş yastık benzeri şeylere oturduk. Çocuğun üstündekilerle bizimkinin üstündekileri istemeden karşılaştırdım .Özenmişti çocuk belliydi. Oturdukları yer dağın başıydı. Muhtemelen çok lüks bir yaşantı görmemişti. Hayattan habersiz ,var olduğu hayatın ona sunduğu eksikliğin farkında bile değildi henüz. Eşit değiliz .O çocuk sahip olamadıklarıyla sınanacak kadar kötü biri değil. Henüz sahip olmak için çabalayacak kadarda büyük değil. Kızdım içimden annesine ,babasına ,cahiliyete mecbur bırakan herkese kızdım. Kendime bile kızdım. Elimden bişey gelmeyişine kızdım. Şimdi bizimkine baktım ve var olduklarının farkında bile değil.Belki bir gün benim gibi böyle bir olayla karşılaşana kadar farkında da olmayacak. Çocuklar dünyanın masum canlılarıdır. Hepimiz bir vakit çocuk olduk, masum olduk. Zor olan masum kalmak. onca kötülüğe ,hileye, düzenmazlığa karşı masum kalmak. Herkes kötü bir insan olabilir ama masum olamaz. Bu yüzdendir herkesin büyüdükten sonra çocuk kalamaması.
Ben çocuk kalamadım ama çocuk yanlarım var ,bir çok insana göre hala masumum .Suç işlemek, kötülük yapmak sizi ölene kadar kötü yapmaz. her hatanın telafisi yok ,sen kendi hatana bak belki telafisi vardır. Bir gün bu dünyaya çocuk getirmek istiyorsanız da lütfen önce siz hayata tutunacak düzeyde olun .Sizin bile tutunamadığınız bu hayata küçük bir varlık getirip onu zor durumda bırakmayın. Kaderimizi seçmek elimizde değil ama yasayan bizsek şekillendirmek bizim elimizdedir.

Aşkın HayatıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin