-ALEXANDRA-
Idag, den 15 sep 2016. Det är en vecka sedan jag började få samma dröm. Men på kvällarna har jag börjat känna mig lite, konstig. Typ vild, som ett djur. Så säger mamma iallafall.
-Alex? Frågade min SO lärare mig.
-Ehh, ja? Frågade jag förvirrat.
-Du är inte alls med på min lektion, du måste vara med för att gå ut med bra betyg. Sa hon strängt.
-Jag vet. Sa jag och suckade.
-Visste ni att det ska börja en ny kille i nian?
Hörde jag och kollade mig runt om i klassrummet. Alla satt helt tysta och kollade framåt.
Jag vände hastigt på huvudet när jag hörde att en bildörr stängdes. Parkeringen ligger typ 250 meter ifrån skolan. Hur kunde jag höra det..?
Jag hörde fotsteg komma närmre och närmre. Och helt plötsligt öppnades dörren.
-Hej William. Välkommen till din nya klass. Sa vår lärare, Anika, och alla i klassen sa hej.
-Du kan sätta dig bredvid Alex. Sa hon och pekade på mig. Han log innan han kollade på mig. Hans leende blev till ett chockat ansikte, typ ett som säger omg-är-det-du.
-Alexandra, men kalla mig Alex. Sa jag och räckte fram handen till honom.
-William. Sa han lätt och skakade min hand. Det kändes konstigt när han skakade den. Tror att han också kände det för hans ögon blänkte till, typ till en annan färg. Jag blinkade några gånger innan jag insåg att jag säkert bara inbillade mig. Jag skakade på huvudet och satte mig så att jag var med på lektionen igen.Klockan ringde och vi fick gå ut i typ 10 min innan det var dags för historia.
Jag låste upp mitt skåp och tog ut mina historia böcker. Jag kände en konstig lukt. Typ som att någon röker. Jag suckade och nästan sprang ut ur skolan.-David! Sa jag strängt till min bror.
-Tjena syrran. Sa han och blåste ut rök ur munnen.
Jag tog cigaretten och slängde den på marken och stampade på den.
-Du vet att du inte får röka! Sa jag och kände hur hela jag blev arg.
-Ta det lungt, det ska aldrig hända igen.. Sa han utan att ens kolla på mig. Jag kände hur mitt ansikte blev rödare och rödare.
-Så säger du alltid! Men kolla på dig, du röker och skolkar, fastän du bara går i sjuan! Sa jag och knöt mina knytnävar.
Han sa något men jag ignorerade honom, för när jag öppnade mina händer var de helt blodiga.
-...Okej?! Sa David och jag kollade förskräckt upp på honom.
-Alex? Har det hänt något?
-Nej. Jag är okej. Sa jag och sprang in i skolan igen. Jag sprang in på skolan utan att visa någon mina händer. Jag låste in mig i ett bås och kollade helt förstört på mina händer.
-Asså Vafan.. Mumlade jag och gick ut ur båset. Jag tvättade snabbt av mina händer och insåg att det inte fanns ett enda sår på de. Vart fan kom blodet ifrån? Jag blev helt förvirrad. Jag gick ut ur toaletten och satte mej i den tysta korridoren. Jag kollade länge på min händer innan jag insåg att jag var tvungen att gå till min lektion.
Jag sprang jag och hämtade mina böcker sedan sprang jag till klassrummet.
-Och vart har du varit? Frågade Nisse mig när jag klev innanför dörren.
-Förlåt, jag trillade och fick gå till skolsköterskan. Ljög jag och kom sedan på att det var världens värsta lögn.
-Okej.. Sätt igång och jobba! Sa han strängt. Jag nickade och satte mig bredvid en kille i min klass som heter Elliot.
-Sluta smaska, alla känner att det är citron smak på ditt tuggummi. Sa jag irriterat åt honom.
-Jag smaskar inte och har inte tuggummi. Sa han och kollade konstigt på mig.
-Haha, förlåt.. Jag kollade mig omkring i klassrummet. Det ända jag hörde var hur klockan tickade, att pennor rördes fram och tillbaka och att folk smaskade.
Jag suckade och vände mig om mot mitt papper och försökte koncentrera mig.
Tills klockan ringde.
-Jaha allihopa, jag kan samla in era papper. Sedan får ni skynda er till idrotten. Sa Nisse utan att göra en rörelse.
Jag nästan sprang ut ur klassrummet och öppnade mig skåp. Jag la in mina böcker och tog min väska med träningskläder. Sedan sprang jag till idrotten.Haha, att kapitel. Kommentera vad ni tyckte :3
YOU ARE READING
Blue Eyes
ParanormalDen kom närmre och närmre och jag fortaste att backa av rädsla. Den morrade. Jag svalde hårt. Svetten rann och den visade sina stora huggtänder. Den anföll mig. Jag satte mig hastigt upp, jag torkade bort svett ifrån min panna. Jag har haft samma dr...