Kapitel - 12

38 1 1
                                    

ALEXANDRA

Jag kände en doft jag känt en massa gånger förut, William var nära.
Jag backade några steg ifrån den stora alfan och såg hur William stod i dörröppningen bakom honom. Han kollade djupt in i mina ögon innan han sprang emot ryggen på alfan. Alfan vände sig om och tog tag runt Williams hals.
Han tryckte upp William mot väggen, hårt. William tog tag i alfans händer och försökte trycka iväg de, men han var för starkt.
Becca kom in springandes genom dörren, hon tryckte hårt bort alfan från William. William föll hårt ner på golvet och jag sprang fram till honom.
- William är du okej? Frågade jag chockat och nervöst. Han gav mig en snabb blick innan han reste på sig och sträckte på sig. Han IP sprang emot alfan och precis i det ögonblicket, då allt gick i slowmotion vände sig alfan om, tog tag i Williams ben och drog sina långa klor genom Williams mage. Djupt in i William säkert mer än 5 centimeter.
- WILLIAM!! Skrek jag så högt jag bara kunde, sedan bara några sekunder efter stod jag där, jag och alfan, vi stod och stirrade in i varandras ögon, hans blodröda ögon som han definitivt inte förtjänade att ha. Jag knäckte i mina fingrar jag sprang emot alfan. Becca var precis bakom mig och sprang efter. Jag hoppade högt upp, tog fram mina klor och han gjorde detsamma...

WILLIAM

- Vi har en tjej utan puls, jag upprepar, tjej utan puls. Kommer till rum 345, förbered
er.

- Klipp sönder tröjan. Han har allvarliga skador.
- Doktorn? De läker.. snabbt.
- Vad menar du?
- Kolla hans sår, de är nästan borta.
- Koppla mig till doktor Fransém. Nu, gå.
Hör snabba fotsteg.
- Vad är det som händer? Frågade jag med en skakig röst.
- Mästare, ligg stilla, prata inte, ligg bara där. Sa doktorn och såg suddigt att hon bugade sig.

Vad är det som händer?

UPPDATERING. WOHO!!
Bara så ni vet är jag för lat för att gå igenom vad jag skrivit, så finns det slarv eller stavfel så får ni rätta ordet i huvudet eller skita i det.
Puss på er ❤️ Tack också för all respons jag har fått på denna boken, betyder guuuld för mig 💋

Blue EyesWhere stories live. Discover now