ALEXANDRA
-Om varulvar finns förstår du väll att det finns vampyrer, eller? Frågade William mig och jag stod helt stilla. Jag var rädd.
-Du är rädd.. sa han försiktigt och han drog in klorna och hans ögon blev vanliga.
-N-nejdå, jag är inte rädd. Sa jag och kollade på den döda personen.
-Vem kan ha gjort detta? Frågade jag William och han kollade på mig.
-Jag har inte en aning.Vi började vandra tillbaka till skolan.
-Så vad kan jag göra som en "varulv"? Frågade jag William och gick baklänges eftersom han gick efter mig.
-Du är snabbare och starkare. Dessutom har du snabbare reflexer, men visa aldrig det för en människa. Då kan de komma på dig.
-Men tror alla på det övernaturliga. Frågade jag och la armarna i kors.
-Nej, men för ungefär tre år sedan hittade de en varulv i denna staden, och nu tror de flesta på det övernaturliga. Sa William och tittade ner på marken.
-Vad är den varulven nu?
-De dödade honom direkt när de visste om det.
-Ohh. Sa jag och vände mig hastigt om och tog tag i en pinne. Jag kollade chockat på pinnen jag höll i.
-Det var en av mina nya superkrafter, va? Frågade jag William och släppte pinnen.
-Japp.Vi fortsatte gå, och solen var påväg ner.
-Vi måste skynda. Sa William och gick snabbare.
-Varför? Frågade jag och stannade.
-Alla natt varelser kommer snart.
-Vadå är de farliga eller? Frågade jag och la armarna i kors.
-Det kan man säga.. Sa han och kollade chockat över axeln på mig. Jag vände mig om och såg en vampyr som höll i en död människa. Jag vände tillbaka blicken mot William som hade klorna ute.
-Håll dig bakom mig.. Sa han och jag gjorde som han sa.
Vampyren stirrade på oss länge innan han släppte ner den döda personen på marken och visade sina stora tänder mot oss.
William gick långsamt närmre och jag kände hur mina ögon och fingrar kittlade till. Han vände sig om och kollade på mig.
-Blå? Sa han chockat och kollade på mina ögon och lät lite rädd på rösten.
-Fin färg va?
Sa jag och gick närmre vampyren utan att stanna.
-Alex..? Sa Vampyren och drog in sina stora tänder, när jag hörde rösten stannade jag upp och kollade förvånat på tjejen.
-R-Rose? Sa jag och kollade på min halv döda syster.
YOU ARE READING
Blue Eyes
ParanormalDen kom närmre och närmre och jag fortaste att backa av rädsla. Den morrade. Jag svalde hårt. Svetten rann och den visade sina stora huggtänder. Den anföll mig. Jag satte mig hastigt upp, jag torkade bort svett ifrån min panna. Jag har haft samma dr...