1.Welcome to the Dead House

323 8 9
                                    

Josh 

Ik zat op de achterbank van de auto en mam zat naast pap die de auto bestuurde. We gingen voor het eerst naar ons nieuwe huis toe.

Pap wilde graag een nieuw begin en mam wilde dat uiteindelijk ook. Na alles wat er gebeurt is in ons vorige huis snap ik dat best.

De auto rolde stopte voor een vaag huis dat wel een opknapbeurt kon gebruiken. We hadden dan ook een groot huis voor maar weinig geld, want eigenlijk hadden we hier te veel ruimte, maar pap wilde een praktijk aan huis en dat is wat hij dan nu ook krijgt. 

Mijn vader is een huisarts, maar hij was liever dokter geweest in een ziekenhuis. Doordat zijn vader overleed is hij gestopt met school en nu is hij huisarts.

We liepen naar de deur toe en die werd geopend door meneer Donaldson. Hij is de verkoper van het huis en alleen pap heeft het huis eerder gezien. Hij kent meneer Donaldson en vertrouwd erop dat het een goed huis is. 

Ik keek in het rond en terwijl pap en mam met meneer Donaldson meeliepen liep ik terug naar buiten en keek naar het gigantische huis dat er erg oud uit zag. Mijn salamander genaamd Le Zard zat op mijn schouder en ik keek mijn ogen uit. Dit huis had geheid veel geschiedenis en ik wilde niet eens weten wat er hier allemaal zou zijn gebeurt. Gelukkig krijgen we een nieuw begin, alluwel, dat is wat pap verteld.

Frank

'Kijk mevrouw Benson, dit is de prachtige woonkamer.' zei Richard Donaldson, de verkoper van het huis tegen Lana, mijn vrouw.

'Ja, het is prachtig.' zei ze en ze ging op de bank zitten.

Ze glimlachte naar me en ik knipoogde naar haar.

'Wat zegt u ervan, meneer Benson?'

'Ik zeg doen!' riep ik naar hem en hij begon te lachen.

'Geweldig. Dan wens ik jullie in ieder geval heel veel geluk in dit huis en zal ik jullie mailen over de betaling enzovoort.'

'Dat is goed.' zei ik en Richard liep weg.

'Fijne dag nog!' riep hij en ik ging naast Lana zitten.

Ik sloeg een arm om haar heen en ze legde haar hoofd tegen mijn borst aan.

'Voel je je al thuis?' vroeg ik.

'Het zal even wennen worden.' zei ze en Josh kwam de kamer binnen.

'Hé, knul. Waar heb jij gezeten?'

'Ik was nog buiten, maar ik zag meneer Donaldson weg gaan, dus dacht ik dat ik maar eens naar binnen zou gaan.'

'Oké, hoe vind je het?'

'Leuk, tot nu toe.' zei hij terwijl hij in het rond keek. 'Mag ik mijn kamer zien?' 

'Natuurlijk!' riep ik en ik liep met Josh naar boven en liet Lana achter in de woonkamer.

Lana

Ik liep naar de keuken en pakte wat brood uit de vriezer. Al onze spullen waren al overgekomen en ik had net boodschappen gedaan. Ik pakte een broodplank en sneed het brood. Deed er plakken ham en kaas op en stopte ze in een tosti-ijzer. Ik draaide me om en zag dat er iets verdween uit de deuropening.

'Josh?' vroeg ik en ik liep naar de deuropening. 'Wat doe je? Kom eens terug!'

Ik liep de deuropening uit en zag iets verdwijnen achter een muur. Toen ik ook voorbij die hoek was zag ik niks meer. Ik liep terug naar de keuken en haalde de tosti's uit het tosti-ijzer. Ik legde ze op bordjes en liep ermee naar de woonkamer. 

Horror Stories: Dead HouseWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu