Aaron
Aaron stapt van zijn motor en neemt de helm af, hij zucht en wandelt naar de voordeur van Luca's huis. Zijn beste vriend opent de deur, gekleed in een joggingbroek en een shirt met een korte mouwen.
"Hé man, ik dacht dat je dood was... ik heb je wel 20 keer gebelt." merkt die geïrriteerd op.
Aaron rolt zijn ogen en loopt het huis binnen. "We hebben problemen, Luca,""Ja, ik heb er over gehoort, het spijt me man." Aaron leunt tegen de muur en wrijft zijn handen over zijn gezicht. Zijn ogen vinden die van Luca en voor hij er erg in heeft staat zijn beste vriend naast hem.
"Kom op Aaron, ik weet dat je kwaad bent maar we vinden er wel iets op,"
Aaron haalt zijn wenkbrauwen op. "we?"
"Ja, we..." zegt een andere stem plots.
Aaron's ogen schieten open en maken contact met de bruine ogen van Nina, die samen met Charlynn van de trap komt gewandelt. Aaron knippert een paar keer, verwachtend dat ze zal verdwijnen en wanneer ze dat niet doet geeft hij Luca een verwarde blik.
Die haalt zijn schouders op en grijnst. "Hoe dacht je anders dat ik het wist,"
Charlynn... de puzzelstukken in Aaron's hoofd beginnen in elkaar te vallen.
Hij draait zich weer om naar Nina, die hem angstig aanstaart. Waarom is ze bang?
Hij neemt grote maar afgemeten stappen in haar richting, en trekt haar tegen zich aan."Ik dacht dat ik je kwijt was, kleine," hij drukt een zachte kus op haar voorhoofd en grijpt met zijn vingers de stof van haar trui iets steviger vast.
Nina duwt hem onzeker van zich af en kijkt met grote ogen naar hem op. "J-je weet dat die zaak vals is toch? J-je hebt me niet verkracht... je hebt n-niets verkeerd gedaan,"
Aaron veegt met zijn duim enkele tranen weg van haar wang en kust haar, "Nina, je moet rustig worden oké. Stresseren is niet goed voor jou en ook niet voor de baby," sust hij.
Ze knikt schuldbewust en lacht even zonder zijn blik te ontmoeten.
"Ik weet niet of ik dit nou net verschrikkelijk schattig vind of net de neiging krijg om te braken." onderbreekt Charly nadenkend. "Hoe dan ook, we hebben niet veel tijd dus, wissel je speeksel uit wanneer jullie alleen zijn wil je? We hebben dingen te bespreken."
Aaron ziet de blos op Nina's wangen en schudt al lachend zijn hoofd alvorens haar in zijn zijde te trekken en haar beste vriendin te volgen richting de woonkamer van Luca's huis."
De vier jongeren gaan op de sofa's zitten. "Dus waarvan wordt Aaron precies beschuldigd?" vraagt Luca plots.
Nina legt haar hoofd tegen mijn schouder en kijkt in de richting van mijn beste vriend. "Verkrachting van een minderjarige,"
"Shit," mompelt hij. "En wat gaan we er aan doen, wat kan Nina er aan doen?"
"We hadden daarstraks nog een afspraak met de advocate, meestal sluiten ze me buiten tijdens zulke afspraken maar op de een of andere manier mocht ik er vandaag bij zijn... ik weet niet wat het is maar ze zijn iets van plan, zelfs wanneer ik de waarheid sprak leken ze zeker van de zaak."
Charly fronst. "Hoezo ze lieten je er bij, deze zaak gaat over jou Nien, wat willen ze doen in jouw naam de bewuste nacht vertellen in hun voordeel?"
"Bingo!" zegt Nina met een kwade blik op haar gezicht, Aaron knijtp voorzichtig in haar hand om te laten weten dat hij er is.
"Ze beweren bij hoog en laag dat dit allemaal voor mijn bescherming is maar het komt puur door de haat die onze families tegenover elkaar hebben," legt Nina uit.
JE LEEST
Waar we voor vechten (voltooid)
Jugendliteratur(wwd deel 2) Nu de waarheid geweten is, en er alles aan wordt gedaan om Aaron en Nina uit elkaar te houden, staat hun relatie meer dan ooit op het spel. Pesterijen steken de kop op en net wanneer Nina hem het meest nodig heeft van al lijkt Aaron het...