Nina
"Hoezo je hebt een advocaat genomen? Je bent 16, dat kan niet zomaar!"Nina kjikt haar moeder aan en zucht. "Ik moet mezelf en dit kind beschermen, dit is de enige manier waarop ik weet hoe," geeft ze toe.
Elisa rolt haar ogen. "God, je doet alsof we de baby gaan vermoorden,"
"Zover ligt het er niet vanaf, wat als ze plots tegen je zeggen dat je niet genoeg bent om de moeder te zijn van Cam en mij.. jij zou het ook niet fijn vinden."
"Ik ben wel een volwassene, jongedame,"
"En dat geeft je meer rechten? Je bent misschien enkele jaren voor me geboren, maar we zijn op dezelfde manier gemaakt mam, we zijn van het zelfde materiaal gemaakt. Ik ben maar een mens, jij bent maar een mens."
"KUNNEN JULLIE OPHOUDEN!" roept Cameron plots.
We kijken hem met grote ogen aan en weer naar elkaar.
"Nina heeft gelijk mam, kinderen zijn er niet zodat je ze kan zeggen hoe ze moeten worden of wie ze moeten zijn. Het is je taak om ons correct op te voeden en te beschermen van de buitenwereld, maar dit kind is van Nina, wat wil zeggen dat het niet jouw taak of recht is om te beslissen wat er precies gaat gebeuren zonder Nina's medewerking. Dus ik suggereer dat je een beetje dimt, jij en pap beiden," voor het eerst gaat ook Nina's vaders ogen richting zijn gezin. "een beetje gas terugnemen."
"Sinds wanneer verdedig je dit, Cameron? Ze is 16, ze is niet oud genoeg om te beslissen ove-"
"Pap, jij was 16 toen je besloot van school af te gaan en je op je sport te storten, en jij hebt er succes in gehad. Laat Nina haar beslissingen nemen."
"Dat is helemaal anders! Mijn ouders wisten dat ik goed terecht zou komen met mijn sport e-"
"En of jullie dat nu willen of niet, Nina's zoon gaat het goed hebben bij haar, ze vecht nu al als een leeuwin voor haar kind."
Nina volgt geschokt het gesprek, ze is niet zeker hoe ze nu moet reageren.
Elisa zucht en richt zich weer tot Nina. "Ik wil dat je de naam en gegevens van je advocaat aan me geeft."
Nina schudt haar hoofd. "Ik denk het niet, zoek maar zoveel mogelijk bewijs want dat doen Aaron en ik ook, en we zullen vechten."
Met die woorden glimlacht ze dankbaar naar haar broer en wandelt de deur uit. Ze neem thaar Iphone uit haar achterzak en belt Aaron.
"Hey, met Aaron,"
"Hey, ik ben het,"
"Nina.. hey, alles goed?"
"Uh, ja.. waar zit je ik dacht dat je me rond 11u kwam halen, het is al half 12 nu."
"Oh, juist... daarover, zou je het erg vinden als ik met Luca en Niels even fifa ga spelen? Het is al even geleden dat ik nog iets met de jongens ben gaan doen dus.."
Nina fronst. "Waarom kom je daar nu pas mee, Aaron?"
"Ik was vergeten dat we iets zouden doen vandaag, wanneer ik beloofde te komen, het is maar voor één keer, lieverd."
"Aaron.. i-ik heb je al een week niet meer gezien, we moeten nog veel regelen met advocaat Walters en voor de baby.. met al dit gedoe vergeten we nog dat we morgen naar een extra afspraak moeten met de baby dokter en we moeten zoeken naar babyspulletjes."
Ze hoort hem zuchten, "Nina dat lukt echt nog wel, ik wil gewoon een dagje met de jongens,"
"Hoezo kon je dat de vorige 6 dagen niet doen?"
"Nien, ik heb hier nu geen tijd voor oké, we praten er morgen verder over."
En dan valt de lijn stil.
Nina zucht. "Wat jij wil, Aaron, wat jij wil."
Dan belt ze naar Charly maar die moet babysitten op haar broer, wat aan de ene kant een goede oefening lijkt maar aan de andere kant wil ze gewoon relaxen.
Ze besluit uiteindelijk om een bericht te typen naar Justin en te vragen of ze even kan langskomen, wanneer hij bevestigd dat het oké is.
Dan maar naar Justin, wat Nina eerlijk gezegd ook best vind, ze is nu al enkele keren langs geweest en ze kan het echt goed vinden met de 20jarige rebel. Hij begrijpt haar manier van denken en ze kan met hem over dingen praten waar ze zelfs met haar broer of Aaron niet over kan praten.
Ze wandelt naar zijn huis en belt aan. Justin doet de deur open met een glimlach, en doet een stap opzij zodat ze binnen kan wandelen.
***
Nina neemt de sleutel van haar locker uit haar portefeuille en opent die om haar boeken van geschiedenis te nemen. Op school weet iedereen nu dat ze zwanger is, of iedereen vermoed het toch. Als ze haar boek heeft draait ze om maar botst tegen iemand op waardoor die weer op te grond belanden. De jongen, iemand van het basketbalteam, buigt zich om de boeken te nemen en ze terug te geven met een verontschuldigende blik. "Sorry," fluistert Nina, Jeff, de basketter, schudt zijn hoofd alsof het niets is maar wandelt weer verder. Ze denkt dat ze het woord slet hoort, maar is niet zeker.
Het zou haar niet verbazen, iedereen heeft wel zijn onbeleefde mening, maar ze kunnen het niet echt uitspreken want haar vader is nu eenmaal coach van hun gouden team.
Maar natuurlijk zit niet elke leerling in het team."Ik snap nog atlijd niet hoe jij Aaron Doorns hebt kunnen strikken, wat heb je gedaan, hem gedrogeerd?" merkt Elke op.
"Ik heb hier geen tijd voor, kan je me doorlaten?" vraagt Nina met een zo vriendelijk mogelijke lach.
"Is hij werkelijk zo goed in bed, als ze zeggen... ik was altijd nieuwsgierig maar blijkbaar gaat hij eerder voor het nerd-type deze dagen." gaat ze verder.
"Mag ik door?" Nina probeert langs het blonde meisje heen te wandelen maar zonder resultaat en al snel komen er drie van haar volgertjes bijstaan.
"Wat doe je, Elke? Is dat niet zeg maar het zwangere meisje?" vraagt een meisje.
Nina geeft haar een vuile blik. "Nou, dit zwangere meisje probeert naar geschiedenis te gaan."
Elke, lijkt even na te denken en neemt dan een alcoholstift uit haar zak alvorens de woorden. "Doet het voor geld," op Nina's locker te schrijven.
"Wat doe je!," sist ze alvorens haar rugzak tegen de grond te werpen en een zakdoek te nemen om het eraf te vegen. Wat natuurlijk verloren moeite is.
Plots wordt ze tegen de locker aan geduwt, Nina haalt diep adem en legt haar armen rond haar buik in een beschermend gebaar wanneer er een brandend gevoel onstaat.
"Oh, ze is echt wel zwanger, kijk nou hoe ze dat bastaardkind beschermd,"
Nina werpt een blik op het hoopje en begin te gillen, ze lijken op te schrikken en verdwijnen in de gangen.
Ze neemt snel haar gsm en belt Aaron, 5 keer, maar hij is niet bereikbaar. Cameron is op zijn werk en daar zet hij zijn gsm vaak uit, Charly is thuis met een longontsteking en haar ouders zullen geen nuttige hulp zijn dus blijft er maar een optie over. Justin.
xxx
please stem x
JE LEEST
Waar we voor vechten (voltooid)
Ficção Adolescente(wwd deel 2) Nu de waarheid geweten is, en er alles aan wordt gedaan om Aaron en Nina uit elkaar te houden, staat hun relatie meer dan ooit op het spel. Pesterijen steken de kop op en net wanneer Nina hem het meest nodig heeft van al lijkt Aaron het...