7-Emetofobi

2.5K 130 27
                                    

Emetofobiye sahip insanlar,kusmaya ve diğer insanları kusarken görmeye /duymaya karşı büyük bir korkuyla başlar.Bu fobi kişiyi çok fazla yoran hatta tüketen boyutlara ulaşabiliyor.bu kişilere yapılan en ufak şaka bile bu insanların panik atak yaşamasına neden oluyor.

1-Bir film ya da dizideki karakterin hasta olduğunu görmek bile emetofobik insanlar için kabus gibidir.

2-Bu durumdan müzdarip olan insanlar,yaşadıkları ağır durumu diğer insanlara anlatmakta genelde güçlük çekiyolar.Bu insanların genellikle dışardan aldıkları tepki : "kusmayı kim sever zaten abartma " tarzında oluyor ve durum genellikle tam olarak anlaşılmıyor.

3-Bu durum bi şekilde kişinin kendi bedeninden korkmasına sebep olduğu için kaçmak imkansız ve kişileri kendi bedenine karşı aşırı duyarlı hale getiriyor.

4-Emetofobik bazı insanlarda travmatik tecrübeler sevenler sonucu ortaya çıkabildiği gibi ; bazı insanlar için hatırlayamadıkları kadar eski bir zamana dayanıyor.

5-Bu fobi,çoğu insan için kontrol kaybetme korkusu ile ortaya çıkıyor.Emetofobikler hayatlarında hiçbir şeyin,özellikle de kendi bedenlerinin kontrolünü kaybetmek istemiyorlar.

6-Emetofobikler beslenme konusunda da aşırı dikkatli oldukları için bu insanlara yeme bozukluğu yanlış teşhisler konulabilir.

7-Bazı örneklerde,mide virüsü kapma tehlikesinden kaçınmak için kişi evden dışarı çıkmaya korkabiliyor ve bu durum sosyalleşmelerine engel olabiliyor.

8-Emetofobi ,kimi zaman  kişilerin uzun seyahatlerden kaçınmasına sebeb olabiliyor.

9-Emetofobikler,yakınlarında ki bir insan hastalandığında,kaçınmak için aşırı takıntılı davranışlar gösterebilirler.

10-İyi haber ise bu durumun tedavi edilebiliyor olması.Bu fobiye karşı yürütülecek tedavi konusunda uzmanların fikirleri birbirinden ayrılmakta birlikte,genellikle ilaç ve terapi yardımıyla bu durumun üstesinden gelmek mümkün.

Bu bölümlük bu kadar emeğe saygı desteğinizi bekliyorum canlarım :*

Psikolojik Hastalıklar 2Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin