hoofdstuk 6

2.1K 46 5
                                    

Shawn pov

'Shawn hallo waar zit je met je hoofd' zegt Brian. Ik schrik wakker uit mijn dagdroom. Ik kijk nog steeds naar de trap waar Amelia net huilend opliep. 'Ik moet iets doen' zeg ik. Ik ren de trap op naar de badkamer. Ik klop op de deur. 'Wie is daar?' hoor ik Aaliyah vragen. 'Ik' zeg ik. Aaliyah opent de deur en ik stap naar binnen. Ik zie Amelia op de toilet zitten huilend. 'Lia' zeg ik en loop naar haar toe. Ik trek haar overeind en geef haar een knuffel. 'Het is goed Lia het is goed je mag huilen ik weet dat het moeilijk is om iemand te verliezen maar diegene zou jouw nooit zo willen zien. En ze is altijd bij je niet alleen in je hoofd maar ook in je hart.' zeg ik tegen haar. Ik voel haar knikken. Ze laat mijn los. Ik veeg wat tranen bij haar weg. Aaliyah geeft mij een nat washandje aan. Ik dep Amelia haar gezicht schoon. 'Ga jij nou maar naar je vrienden ik kom eraan' zeg ik tegen hem. 'Nee ik wil zeker weten dat alles goed met je gaat' zeg ik. Ze zucht. 'Het gaat' zegt ze. 'Zeker weten?' vraag ik. Ze knikt. 'Komen jullie zo weer naar beneden?' vraag ik. Ze knikken. 'Okay' zeg ik en ik loop naar beneden. 'Shawn wie ga jij nou meenemen naar het bal de hele school praat erover' zegt Brian. 'Dat weet ik niet' zeg ik. 'En die meid'zegt Brian. 'Die meid heeft een naam' zeg ik. 'Ik weet haar naam niet maar ze is wel een lekkerding' zegt Brian. 'SHAWN' schreeuwt Aaliyah van boven. Ik spring op en ren naar boven. 'Wat is er aan de hand?' vraag ik. 'Ik liet Amelia een alleen maar nu is ze weg ik kan haar nergens vinden en aangezien ik niet in je kamer mag komen heb ik daar niet gekeken' zegt ze. Ik loop naar mijn kamer en open de deur. Ik zie Amelia op mijn bed liggen slapen. Ik leg de deken over haar heen en sluit zacht de deur. 'Ze is op mijn bed in slaap gevallen' zeg ik Aaliyah. Ze knikt. Aaliyah springt op mijn rug en zo lopen we naar beneden. 

Amelia pov

Ik open langzaam mijn ogen en schrik als ik zie dat Shawn naast mij ligt. 'Liet ik je schrikken?' vraagt hij. Ik schud mijn hoofd. 'Naar welke school ga je eigenlijk?' vraagt Shawn. 'Ik weet niet hoe de school heet maar het is hier in Pickering' zeg ik. 'Er is maar 1 school in Pickering en ik ga naar de Highschool Pickering' zegt Shawn. 'Ja zo heette die school' zeg ik. 'Dan kom je precies op het juiste moment deze maand is het bal' zegt Shawn. 'Ik ga toch niet ik ken nog niemand en ik heb geen geld voor een jurk' zeg ik. 'Dat komt allemaal nog wel' zegt Shawn. 'Kan ik dan gelijk plastisch chirurgie erbij krijgen om mij mega knap te maken' zucht ik. 'Dat heb jij helemaal niet nodig' zegt Shawn. 'Ik ben vet lelijk' zucht ik. 'Als Brian jouw een lekkerding vind ben je niet lelijk' zegt Shawn. 'Dat is 1 tegen 300' zeg ik. 'Geloof mij je bent niet lelijk' zegt Shawn. 'Met wie wil jij naar het bal' zeg ik snel om het onderwerp te veranderen. 'Dat weet ik nog niet' zegt Shawn. Ik knik. Ik trek de deken wat verder over mij heen als ik een koude wind voel. 'Heb je het koud?' vraagt Shawn. 'Een beetje'antwoord ik eerlijk. 'Kom hier' zegt hij en hij trekt mij naar hem toe en slaat zijn armen om mij heen. 'Ik ben blij dat ik je ken' zeg ik zacht. 'Ik ook' zegt Shawn. 

'Shawn Lia wakker worden' roept iemand waardoor ik en Shawn omhoog schieten. 'Aaliyah waarom maak je ons wakker' zegt Shawn. 'Omdat oma er is' zegt Aaliyah. Shawn springt uit bed. 'Shawn mag ik een trui van je lenen?' vraag ik snel. 'Ja tuurlijk' zegt hij. Hij geeft mij een trui en ik trek hem aan. 'Spring op' zegt Shawn. Ik kijk hem onbegrijpelijk aan. 'Spring op mijn rug' zegt Shawn. 'Oh' zeg ik. Ik spring op Shawn zijn rug en hij rent de kamer uit de trap af de woonkamer in. 

Boy next doorWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu