Amelia pov
Zenuwachtig sta ik voor de spiegel te kijken of mijn kleding goed zit en mijn haar niet uitsteekt en dat mijn make up goed zit. 'Amelia kom je Shawn staat voor de deur' zegt Daniel. 'Ik kom' zeg ik. Ik pak mijn tas en loop met Daniel naar beneden. 'Dag mam'roepen ik en Daniel te gelijkertijd. We openen de deur en zien Shawn staan. 'Let's go' zeg ik. 'Ik ben zo zenuwachitg' zeg ik. 'Ze gaan je niks doen zodra ze weten dat wij vrienden zijn' zegt Shawn. 'Dat is misschien dan juist de reden ik ben nieuw en ben gelijk vrienden met je terwijl anderen dat al jaren proberen' zeg ik. 'Dus je wilt geen vrienden met mij zijn?' vraagt Shawn. 'Jawel juist wel ik ben juist blij dat we vrienden zijn maar ik ben bang dat ze daar gebruik van gaan maken' zeg ik. 'Dat is echt niet nodig ik bescherm je en Daniel ook' zegt Shawn. Ik zie Daniel knikken. 'We zijn er' zegt Shawn na een tijdje. Ik zie een mega grote school voor mij staan. 'Ik ga verdwalen' zeg ik. 'Nee joh blijf gewoon bij mij in de buurt dan komt alles goed'zegt Shawn. Ik knik. We lopen naar binnen en ik en Daniel melden ons aan. 'Amelia en Daniel Autumn klopt dat?' vraagt de vrouw. We knikken. 'Jullie zitten in klas LH5P' zegt ze. 'Dan zitten jullie bij mij in de klas' zegt Shawn. Ik krijg een glimlach op mijn gezicht. 'Mag ik je rooster zien?' vraagt Shawn. Ik knik en geef hem mijn rooster. 'We hebben alles samen en Jij Daniel?' vraagt Shawn. Daniel geeft zijn rooster. 'Ik heb alleen geen muziek in plaats daarvan heb ik gym' zegt Daniel. 'We hebben gewoon met z'n 3en bijna alles samen' zegt Shawn. We knikken blij. 'Kom op anders gaat Lane zeuren' zegt Shawn. We lopen naar een lokaal en als we binnen komen valt iedereen stil. 'Kom' zegt Shawn. We lopen achter hem aan en gaan achter in de klas zitten. Veel meisjes kijken mij aan als ik naast Shawn zit. 'Okay iedereen stil we hebben 2 nieuwe leerlingen in de klas willen jullie gaan staan?' zegt mevrouw Lane. Ik en Daniel staan op. 'Mijn naam is Daniel ik ben 16 jaar oud en ik woon hier net een week' zegt Daniel. Lane knikt naar mij. 'Ik ben Amelia en ik ben ook 16 jaar en woon hier ook net een week' zeg ik zacht. 'Jullie zijn een tweeling neem ik aan' zegt Lane. Daniel knikt. 'Ga maar weer zitten' zegt Lane. Ik ga snel zitten. Als snel is dit lesuur voorbij. 'We hebben nu muziek' zegt Shawn. Ik loop naast Shawn naar binnen. Ik zie dat er nog 1 meisje zit. 'Dat is Chelsea blijf alsjeblieft uit haar buurt ze is niet te vertrouwen' zegt Shawn zacht in mijn oor. Zodra ik en Shawn zitten komt Chelsea naar ons toe. 'Hey Shawnieboy het bal is over 3 weken wie neem jij mee?' vraagt ze poeslief. 'Dat weet ik nog niet' zegt Shawn. 'Ik ben nog wel vrij' zegt ze. 'Ja dat is wel logisch als nog niemand is gevraagd' zeg ik tegen haar. 'Pardon' zegt ze. 'Nog niemand is gevraagd dus is het wel logisch dat je nog vrij bent' zeg ik. 'Jij gaat het hier heel moeilijk krijgen als je zo door gaat' zegt ze. 'Nu ben ik bang zeg' zeg ik tegen haar. 'Lia zit' zegt Shawn. Ik blijf Chelsea aankijken. Als Shawn mijn hand vastpakt en mij naar de stoel trek en mij vast houd worden haar ogen groot. 'Lia ik zeg nog geen 5 minuten geleden dat je uit haar buurt moet blijven je bent echt een rebel' zegt Shawn met een glinstering van plezier in zijn ogen. Ik begin te lachen.
'Kom je bij mij thuis voor muziek oefenen?' vraag ik aan Shawn. Hij knikt. We lopen naar huis waar we Daniel met een meisje aantreffen. Als ik zie wie het is worden mijn ogen groot. 'Daniel je brengt Chelsea toch niet mee naar huis' zegt ik tegen hem. 'Hoezo niet ze is aardig' zegt Daniel. 'Kom Shawn' zeg ik tegen Shawn. 'Mam Shawn en ik moeten een muziek stuk oefenen voor school' zeg ik tegen mijn moeder. 'Dat is goed Shawn lieverd blijf je eten?' vraagt ze Shawn. 'Ja natuurlijk' zegt Shawn. 'Kom'zeg ik tegen Shawn. Ik loop naar de kelder en open de deur voor hem. Ik laat hem voor lopen en sluit de deur achter mij. 'Waar is het licht ik zie niks' zegt Shawn. Ik zet het licht aan en zijn mond valt open. 'Wow' zegt hij alleen maar. 'Je mag best wel spelen hoor' zeg ik. Hij rent bijna naar een gitaar. 'Deze gitaar heeft Ed Sheeran ook' zegt Shawn. 'Die gitaar is van Ed Sheeran die heeft hij mij gegeven' zeg ik. 'Niet' zegt hij. Ik knik. 'Cool' zegt hij zacht. 'Volgende week word je 17' zeg ik tegen hem. Hij knikt. 'Heb je echt geen idee wie je meeneemt naar het bal?' vraag ik aan hem. 'Ik weet wel iemand maar ik ben aan het bedenken hoe ik haar ga vragen' zegt Shawn. 'Wat zit er in deze kast?' vraagt Shawn. 'Harry potter spullen' zeg ik. Hij opent de deur en zijn mond valt weer open. 'Holy Shit jij hebt gewoon de zegevlier' zegt Shawn. 'Ik heb hem zelfs 2 keer' zeg ik. 'Gaaf' zegt hij. 'Laten we dat voor muziek gaan oefenen' zeg ik. Hij knikt. We gaan samen aan de piano zitten. 'Welk liedje gaan we doen?' vraag ik. 'Stitches' zegt Shawn. 'Ik ken hem niet op piano' zeg ik. 'Ik help je wel' zegt Shawn. Hij legt mijn handen goed op de piano. Als hij mijn hand aanraakt voel ik iets een soort schok maar wel een fijne schok. Ik negeer het gevoel een beetje en let op wat Shawn doet. Na een uurtje worden we geroepen om te eten. Als ik en Shawn de eetkamer binnen komen komt er een heerlijke geur onze neus binnen. Ik en Shawn kijken elkaar aan. 'Pizza' zeggen we tegelijkertijd en we rennen naar de tafel. Na het eten moet Shawn naar huis. Hij geeft mij een knuffel. 'Tot morgen liatje' 'Tot morgen Shawnieboy'