hoofdstuk 31

1.4K 34 5
                                    

Amelia pov

Ik zit hier al een week in het ziekenhuis en ik moet zeggen ik word gillend gek. Alles wat ik doe word afgekeurd. Het enige fijne is dat Shawn hier elke dag is. Sinds 3 dagen moet ik proberen om alleen te slapen. Ik heb dus al weinig slaap gehad omdat ik niet meer alleen durf te slapen. 'Amelia je weet dat het bijna kerst is?' vraagt Anna een meisje dat hier sinds gister stage loopt. Ik knik terwijl uit het raam kijk. 'Kijk mij eens aan' zucht ze. 'Ik wil naar huis naar Canada samen met Shawn bij mijn ouders zijn en kerst vieren alles gaat toch goed' zeg ik boos. 'Nee Amelia ik weet dat je slecht slaapt'. 'Dat weet ongeveer iedereen hier maar goed dat je daar achter bent gekomen' zeg ik eigenwijs. je moet blijven totdat je weer normaal kan slapen' zegt Anna boos. 'Ik weet niet hoor maar ik slaap al heel lang niet meer alleen' zeg ik eigenwijs. 'Ga slapen' zegt Anna. 'Nee het is middag en Shawn komt zo'. 'Ik zal Shawn wel afbellen'. 'Ben je dom ofzo Shawn is de enige die ik hier wil hebben omdat hij mij beter helpt dan jullie' zeg ik kwaad. 'Blijf hier' zegt ze streng. Ze loopt de deur uit e ik hoor dat ze de deur op slot doet. 'LAAT MIJ HIER UIT KLOOTVIOLEN' schreeuw ik. De gordijnen worden dicht gedaan. 'SHAWN'. Ik sla tegen de deur. Ik krijg allemaal flashbacks. Alles komt terug. Alles wat er gebeurd is in de tijd in de loods. 'HELP IEMAND' schreeuw ik. 'HAAL MIJ HIERUIT' huil ik hysterisch. Ik begin hard op de deur te slaan 'Waarom is haar deur op slot?' hoor ik iemand buiten de deur zeggen. 'Ze praatte de hele tijd over ene Shawn. Ze denkt dat ze een relatie met hem heeft ze werd gek' hoor ik Anna zeggen. Ik begin aan de deurklink te rammelen. 'Heb je het dossier van haar niet gelezen?' vraagt mijn vertrouwelijke zuster. Ik hoor de deur van het slot gaan en trek de deur open. 'Ze is in een waangedachte ze denkt dat Shawn Mendes haar vriendje is' zegt Anna. 'Shawn is mijn vriendje'zeg ik kwaad. 'Dat is hij niet maar blijf dromen' zegt Anna kwaad. 'Dat is hij wel' hoor ik Shawn in het Nederlands  zeggen waardoor mijn mond open valt. 'Volg jij het nieuws niet ofzo?' vraagt mijn zuster waardoor ik moet lachen. Ik loop naar Shawn en hij slaat zijn armen om mij heen. 'Amelia heb jij je spullen al ingepakt?' vraagt mijn zuster. 'Hoezo?' vraag ik. 'Je mag naar huis'. Mijn mond valt open. Ik pak mijn knuffel die Shawn had meegenomen en loop terug. 'Laten we gaan' ze ik tegen Shawn. 'Alvast een fijn kerstfeest Amelia' zegt mijn zuster. 'U ook mevrouw' zeg ik. Ik geef haar een knuffel en loop terug naar Shawn. 'Zullen we da maar gelijk naar huis' zegt Shawn. 'Je bedoelt huis als in Canada?' vraag ik. Hij knikt. 'En je tour dan?' 'De fans zeiden dat ik tijd met jou moest door brengen' zegt Shawn. Ik kijk hem aan. 'Mijn tour begint in April pas officieel' lacht Shawn. 

In Canada. 

'Shawn mijn ouders weten niet dat ik kom' zeg ik in de auto. 'Je bent hun vervroegde kerstcadeau' zegt Shawn. 'Weten ze wel dat ik ben gevonden?' vraag ik.Opeens trapt Shawn op de rem en hij kijkt mij aan. 'Dat zijn we vergeten zelfs Daniel heeft nog niks gezegd' zegt Shawn geschrokken. 'Bel of ze thuis zijn en zeg dat je nieuws hebt' zeg ik. 'Ze zijn over een half uur thuis net als mijn ouders die weten ook nog van niks' zegt Shawn zacht. 'Ze komen dus naar jouw huis?' vraag ik. Hij knikt.'Laten we gaan dan'. Shawn scheurt naar huis. We bedenken een plan en als de bel gaat verstop ik mij in de keuken. Ik pak een bord met eten en pak wat drinken. Ik eet en drink dat snel op.  Ik wacht gespannen op het teken. Ik hoor een bonk tegen de muur. 'Shawn heb je al nieuws over Lia?' vraag ik als ik de woonkamer in loop. Ik zie onze ouders mijn kant op kijken. 'AHHHH OMGG AMELIA' gilt mijn moeder. Ze rent huilend naar mij toe. Al snel volgt de rest. 'Waar is Aaliyah?' vraag ik na een tijdje. 'Die komt zo' zegt Mama Mendes nog steeds in tranen geroerd. Dan gaat na 10 minuten de bel. Ik verstop mij achter de muur. Ze loopt de woonkamer in en Shawn wijst naar de plek waar ik sta. Ze kijkt om en weer terug. Opeens draait ze zich super snel om en rent naar mij toe. Ze springt in mijn armen en ze begint te huilen. Ik begraaf mijn gezicht in haar nek en begin ook te huilen. 'Ik heb je zo gemist Lia doe dit nooit meer sla ze de volgende keer in hun gezicht beloof mij dat' zegt Aaliyah huilend. 'Beloofd'

Boy next doorWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu