Deel 4

247 10 0
                                    

Sierra:

Vandaag ga ik naar mijn nieuwe school. Zenuwachtig voor wat komen gaat, fiets ik de route. Gelukkig heb ik de route al een paar keer gereden waardoor ik het nu weet. Ik ben niet zo goed in het onthouden van wegen dus ik heb het 3 keer moeten rijden voordat ik het wist. Ik rijd het schoolplein op en kijk rond. Ik zie allemaal kinderen druk en vrolijk heen en weer lopen. Zo vrolijk als zij zijn, ben ik niet. Ik ben erg zenuwachtig. Ik loop de school binnen en zie daar ook iedereen druk met elkaar praten. Ik graaf even in mijn geheugen en kom tot de conclusie dat ik naar lokaal F134 moet. Geen idee waar dat is. Het idee dat ik niet weet waar ik heen moet, maakt me een beetje bang. Ik besluit maar rond te gaan lopen en te proberen om te ontdekken waar ik heen moet. Hier blijven staan heeft al helemaal geen zin. Na 5 minuten rond te hebben gelopen, heb ik het nogsteeds niet gevonden. Ik kijk rond en zie 2 meisjes langs lopen. Ik stap op ze af en vraag waar lokaal F134 is."Hier de trap naar boven en dan kom je op een groot plein. Als je daar een rondje loopt, kom je er vanzelf" zegt één van de meisjes vriendelijk."Dank je" antwoord ik en daarna loop ik de trap op. Ik kom inderdaad op een plein uit en ik loop een beetje rond totdat ik het lokaal heb gevonden. De deur is al dicht en ik zie een lerares voor de klas uitleg geven. Ik open de deur en zie de hele klas naar mijn kijken. "Hallo, wie ben jij?" "Ehm... ik ben Sierra en ik ben nieuw hier en ik moest hierheen zeg" ik zenuwachtig."Oké welkom. Ik ben mevrouw Groenendaal en als je hier inderdaad hoort te zitten, ben ik je mentrix" zegt ze vrolijk. Ik knik."Zoek maar een plekje dan begin ik wel even opnieuw." "Dank u wel" zeg ik en ik kijk even snel de klas rond om te kijken waar er nog een tafeltje vrij is. Ik zie dat de stoel naast een meisje vrij is. Het lijkt alsof ze geen idee heeft wat hier afspeelt, want ze kijkt volledig in gedachten verzonken naar buiten. Ik loop erheen en schuif de stoel naar achteren. Ze schrikt op."Hoi" fluister ik."Hey antwoordt" ze ook fluisterend."Kan ik hier gaan zitten?" Vraag ik en ze knikt. Terwijl ik aan het opletten ben wat mevrouw Groenendaal zegt, zie ik dat het meisje alweer uit het raam kijkt. Dit jaar gaan we ook voor het eerst kennismaken met de toetsweken legt ze uit. Ik zie uit mijn ooghoeken het meisje opschrikken uit haar gedachten en angstig kijken toen ze het woord toetsweek hoort. De angstige blik houdt ze totdat de mevrouw Groenendaal klaar is met uitleggen.

"Hey, gaat het wel?" Vraag ik als ze klaar is met haar mentorpraatje. Ze knikt."Ik zag je zo angstig kijken toen ze het over de toetsweek had." Ik kijk haar aan om te kijken wat er aan de hand is."Oh, eh... ja. Niks aan de hand" zegt ze. Ik knik."Ik ben trouwens Sierra" zeg ik."Lynn" antwoordt ze.

Was It LoveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu