Lynn:
Na de dolgelukkige Sierra gedag te hebben gezegd, stap ik op mijn fiets er rijd ik naar huis. Sierra was zo blij dat ik meewil naar het concert van Ilse en ik wil het ook zo graag, maar hoe ga ik haar vertellen dat het niet kan. Denis en Pricilla gaan dat nooit goedkeuren. Ze laten me überhaupt niet naar een concert gaan, laat staan naar een concert van Ilse. Ik snap eigenlijk niet waarom ze Ilse zo een verschrikkelijk mens vinden. Kijk, ze hoeven geen fan te zijn, maar haar haten is ook extreem. Ik wil zo graag naar het concert! Zonder Ilse en haar muziek voel ik me al helemaal vreselijk. Als ik weer eens iets stoms heb gedaan, dan luister ik naar Ilse en voel ik me weer beter. Ik kijk om me heen en merk dat ik al bijna thuis ben. De weg is, zoals gewoonlijk, weer langs me heen geschoten zonder dat ik het gemerkt heb. Oké, wat is het huiswerk voor vandaag. Geschiedenis, aardrijkskunde en Nederlands. Ik zucht. Dat is echt heel veel, maar als ik het niet maak, worden ten eerste Denis en Pricilla heel boos en ten tweede haal ik een onvoldoende en daar worden ze dan nog boser om. Ik kan al geen voldoende halen met leren, laat staan zonder te leren. Dan bedenk ik me opeens wat. Ik heb morgen ook een toets van Nederlands. Gelukkig heb ik die al geleerd. Piekerend loop ik door naar de achterdeur. Pricilla en Denis stormen gelijk op me af. "Nog cijfers gehad?" Ik schud mijn hoofd. "Oké, en nu heel snel leren!" Schreeuwt Pricilla naar me alsof ik iets verkeerds heb gedaan. Snel loop ik naar boven en sla mijn boeken open boven mijn bureau. Dan maar leren. Zoals altijd.
Sierra:
"Mama!" Schreeuw ik enthousiast door het huis heen. In plaats van mama komt Nick naar me toe rennen om me een knuffel te geven. Hij slaat zijn kleine armpjes om mijn benen heen."Hey Nicky" roep ik vrolijk terwijl ik hem optil."Ik heet geen Nicky, ik heet Nick" zegt hij boos."Oh sorry, ik zal voortaan je naam onthouden" grinnik ik en Nick moet lachen. Ik geef hem een knuffel. "Weet jij waar mama is?" Vraag ik aan hem. Nick knikt."Mama is boven" zegt hij terwijl hij met zijn vingertje naar boven wijst."Dan ga ik even naar haar toe" roep ik vrolijk en ik zet de tegensputterende Nick weer neer. "Mama?!" Roep ik weer terwijl ik naar boven storm."Hey schat, hoe was school vandaag?" "Lynn gaat mee naar het concert!" Roep ik zonder antwoord te geven op haar vraag."Echt waar? Super!" Zegt mama blij."Ja, en het grappige is, dat Lynn ook op 23 november jarig is!" Lach ik.Het gezicht van mama vertrekt."Wat is er?" Vraag ik bezorgd."Eh.. niks, ik vind het ook grappig" lacht ze. Ik knik, ook al weet ik bijna zeker dat ze net loog, maar ik laat het maar zo. Anders krijgen we weer een discussie."Nu wordt het concert alleen nog maar leuker!" Lach ik."Zeker!" Zegt mama.
JE LEEST
Was It Love
FanfikceIlse heeft een lieve vriend en een goede carrière. Voor de buitenwereld doet ze net alsof ze gelukkig is. Maar waarom ook niet? Hoezo zou ze niet gelukkig zijn? Maar Ilse mist iets in haar leven. Ze heeft een grote fout gemaakt en die kan ze niet me...