Ilse:
Met zijn vieren staan we in de de gang. Sierra en Lynn staan op het punt om naar school te vertrekken. Ook al ben ik het er totaal niet mee eens dat Lynn naar school gaat, want ze is doodmoe en heeft gisteren haast niet geslapen. Zoals ze al weken haast niet doet."Lieverd, moet je wel naar school gaan?" "Ja, ik wil echt naar school. Over 6 dagen begint de toetsweek en ik moet goede cijfers halen. Met de nadruk op goed." Ze pakt haar schooltas op en wilt weglopen, maar ik pak zachtjes haar arm en draai haar om."Lieverd, voor ons hoef je dat niet. We zijn sowieso al trots op je." Lynn glimlacht."Dank je." Ik glimlach."Maar ik ga wel naar school" zegt ze. Ik zucht."Ik had niet gedacht dat ooit iemand te horen zeggen" grinnik ik. Lynn lacht ook."Je mag naar school, maar je doet wel rustig aan." Lynn knikt. Ik geef haar een knuffel en daarna Sierra."Let je een beetje op Lynn?" Fluister ik."Komt goed" fluistert ze terug."Nou, veel plezier meiden" zeggen Bart en ik en dan fietsen ze weg."Is het echt wel een goed idee om haar naar school te laten gaan?" Zucht ik als de deur dicht is."Liefje, ze wilde het. Dan kunnen wij haar niet tegenhouden." Ik knik. "Kom eens hier" zegt hij en hij omhelst me."Ik hou van je" zeg ik."Ik ook van jou schat."
Kwart over 1. Lynn en Sierra zijn al een kwatier uit en kunnen elk moment hier zijn. Sierra wilde ook helpen met de spullen uit het oude huis van Lynn te halen."Hoi" hoor ik in de gang."Hey meiden" zeg ik en ik loop naar ze toe om ze een knuffel te geven."Hoe voel je je?" Vraag ik."Goed" zegt ze ook al zie ik dat ze liegt. Ik besluit maar niks te zeggen, want ze is al nerveus voor vandaag. "Gaan we?" Vraag ik gelijk."Er is nog veel te doen."
Even later komen we aan bij het huis. "Hier" is het zegt Lynn met een trilling in haar stem."Rustig maar lieverd, we gaan dit samen doen." "Inderdaad" zegt Sierra en Lynn glimlacht. Als we binnenkomen lopen we gelijk naar boven."Leuke kamer" zeg ik en Lynn glimlacht kort."Nou aan de slag dan maar."
Na een paar uurtjes is alles klaar. Elke keer moesten we wel heen en weer rijden, want al die dozen pasten niet in de auto. Maar dat maakte toch niet zoveel uit, want het is maar 10 minuten rijden vanaf hier. Als de laatste dozen in de auto zitten, loopt Lynn nog even naar de deur."Wat ga je doen lieverd?" "De deur afsluiten" antwoordt ze. Ze sluit de deur af en kijkt nog even naar de sleutels. Ik ga naast haar staan. Ze kijkt me aan en dan weer terug naar de deur. Dan gooit ze de sleutels door de brievenbus."Op naar een nieuw hoofdstuk van mijn leven" glimlacht ze."Inderdaad" glimlach ik. Dan lopen we terug naar de auto en stappen in. Bart en ik voorin en Lynn en Sierra achterin. Bart start de auto en ik zie vanuit mijn zijspiegel dat Lynn uit het raam staart. Dan zie ik haar opschrikken."Daar zijn Denis en Pricilla!" Zegt ze angstig."Rustig maar liefje. We gaan nu weg. Ze kunnen niks meer doen." Ik zie dat Lynn me niet helemaal gelooft. Snel start Bart de auto en rijdt weg. Als we de hoek om zijn, zie ik Lynn weer ontspannen. "Alles komt goed" fluister ik en Lynn glimlacht naar mij.
JE LEEST
Was It Love
Fiksi PenggemarIlse heeft een lieve vriend en een goede carrière. Voor de buitenwereld doet ze net alsof ze gelukkig is. Maar waarom ook niet? Hoezo zou ze niet gelukkig zijn? Maar Ilse mist iets in haar leven. Ze heeft een grote fout gemaakt en die kan ze niet me...