Deel 41

208 10 0
                                    

Ilse:

Al uren zitten we te praten. Sierra en Lynn zijn hier nog steeds en ik geniet er zo erg van! Ze hebben ons veel verhalen vertelt. Vooral Sierra eigenlijk. Lynn is een beetje afwezig. "En dat was best grappig" zegt Sierra lachend aan het eind van een verhaal over haar broertje. Ik knik."Zeker" glimlach ik. Dan kijk ik naar Lynn die vanaf de bank naar buiten staart. "Lynn?" Vraag ik en ze schrikt op. "Gaat het wel?" Vraag ik. Ze knikt."Ja hoor. Ik was gewoon even ergens anders." Ik glimlach."Vertel eens wat over Denis en Pricilla" vraag ik dan. Ze kijkt me met een vreemde blik aan. "Heb je het leuk daar?" Vraag ik dan. "We willen natuurlijk wel weten of je goed terecht bent gekomen" lach ik Lynn knikt."Ja hoor. Ze zorgen goed voor me" glimlacht ze."Mooi" zeg ik dan."Hebben jullie zin om te blijven eten?" Vraag ik dan."Ehm.. ja, als dat mag van mijn ouders wel." Ik knik."Ik zal het even vragen" zegt Sierra, terwijl ze haar mobiel pakt."Lynn? Wil jij blijven eten?" Ze knikt."Maar ik weet niet of het mag van Denis en Pricilla" zegt ze dan. Vraag het anders zegt ze en Lynn knikt. Denis en Pricilla. Zo noemde ze haar adoptieouders. Geen mam of pap. Nee, gewoon bij de voornaam. Dat betekent dat ze het al wist lijkt me. Ik besluit er niks over te zeggen. Het is net zo gezellig en ze raken een beetje gewend aan het idee. Als ik het nu ga vragen, verpest ik het straks weer. "Het mag!" Roept Sierra vrolijk en even later heeft Lynn ook toestemming."Gezellig" zeg ik en ik besef dat ik straks gewoon met met ze aan tafel zit. Een moment waar ik al zolang van gedroomd heb.

Een uur later zitten we aan tafel. Sierra is druk aan het praten met Lynn dat is zo mooi om te zien. Ze zijn echt de beste vriendinnen. Ik glimlach als Sierra Lynn een knuffel geeft. Ze zijn echt gelukkig! Dan zie ik Lynn met een bedenkelijke blik naar mij kijken."Wat is er?" Vraag ik lachend. "Ilse, je bent toch zwanger?" Vraagt ze. Ik knik."Maar dat betekent dan toch ook dat we een zusje of broertje krijgen?" Vraagt ze en dan snap ik waar ze op doelt."Ja, over een paar maanden krijgen jullie een zusje" zeg ik met een grote glimlach. Sierra kijkt me aan."Daar heb ik nog niet eens over nagedacht." "Waarom ben jij me altijd voor" lacht ze naar Lynn. Lynn haalt lachend haar schouders op. "Maar dan is het een meisje!" Zegt Sierra blij als het doorgedrongen is. Ik knik."Maar zeg nog maar niks tegen iemand, want we willen het nog even geheim houden voor de media dat het een meisje wordt." Lynn en Sierra knikken."Dus straks zitten we met zijn vijven" aan tafel lacht Bart. "Inderdaad" lach ik."Vinden jullie dat erg?" Vraag ik dan onzeker aan Lynn en Sierra. Ze schudden van nee."Echt niet! Dit is geweldig!" Roepen ze blij. Ik glimlach. Nu weet ik het zeker. Niks kan dit nu nog verpesten!

Was It LoveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu