Deel 43

193 7 0
                                    

Ilse:

Op onze slaapkamer ben ik bezig met een liedje schrijven. Nou ja, daar was ik mee bezig. Nu ben ik bezig om het hele gesprek in de groep opnieuw te lezen. Zal Lynn echt zo zenuwachtig zijn? Ze is echt gestresst door die toetsweek, dat is duidelijk. Dan krijg ik een berichtje van Sierra."Ilse, zal Lynn boos op me zijn?" Vraagt ze. Ik merk steeds dat ze er niet tegen kunnen als ze boos op elkaar zijn."Nee lieverd, ze is niet boos op je. Ze is gestresst door de toetsweek. Daarom reageert ze zo. Laat haar maar even" antwoord ik."Maar dat wil ik niet!" krijg ik terug."Ik wil haar helpen." "Je kan haar nu even niet helpen" typ ik. Even hoor ik niks, maar dan krijg ik toch een berichtje. "Ik heb al vaker gemerkt dat ze onzeker is. Ze is voor elke toets zenuwachtig en gelooft nooit dat ze het kan. Dit is al het hele jaar zo, maar ik durfde daar nooit wat van te zeggen, omdat ik niet weet waar het aan ligt. Ilse, ik weet niet wat ik kan doen." De tranen staan in mijn ogen. Die woorden raakte me. Er is echt iets aan de hand met Lynn."Lieverd, doe maar even rustig en laat haar maar even. Ga nu maar lekker naar school. Zien we je vanmiddag?" "Oké, is goed" zegt ze."Tot vanmiddag." Dan zie ik dat ze offline is en ik loop naar beneden."Bart?" Vraag ik."Heb je de groepsapp al gelezen?" "Welke groepsapp" vraagt hij."Die met Lynn en Sierra." "Nee, nog niet. Hoezo?" "Hier" zeg ik en ik geef mijn mobiel aan hem. Ik zie dat hij de gesprekken leest en af en toe trekt hij een verbaasd gezicht. Dan kijkt hij me aan."Lynn is echt heel zenuwachtig voor de toetsweek." Ik knik."Ze is bang dat ze het niet haalt, maar dat snap ik niet, want ze staat er echt goed voor." Bart knikt."Hoezo is ze zo onzeker? Misschien wordt ze gepest?" "Nee, dan dat had Sierra het geweten. Ze vertelde me namelijk dat Lynn al het hele schooljaar bang is voor toetsen." Bart zucht."Kunnen we niet met haar praten?" "Als ze zo reageert, wilt ze niet praten" denk ik."Nee, maar soms is het wel beter." Ik knik. "Ze is ook al zolang niet hier geweest en naar haar toegaan kan ook niet, want we weten niet waar ze woont." Bart knikt."Misschien kunnen we morgen iets leuks gaan doen met zijn vieren." "Maar Lynn wilt dat niet, want ze wilt leren." "'S avonds dan? Misschien uiteten?" "Dat is wel een goed idee!" Gelijk schrijf ik een berichtje."Hey meiden, vinden jullie het leuk om morgenavond met zijn vieren uiteten te gaan?" "Ja, superleuk!" Stuurt Sierra gelijk terug. Even later zie ik ook Lynn appen. "Sorry, ik kan niet. Leren is nu echt belangrijker." "Maar 's avonds kan wel toch?" Vraag ik. Ik moet haar echt zien."Hoe laat?" Vraagt ze."Als jullie er 4 uur zijn, hebben we nog lekker de tijd." "Oké, is goed. We zijn toch vroeg uit. Dan kan ik daarvoor nog leren." "Oké lieverds, zien we jullie morgen. En jou vanmidag hè Sierra?" Vraag ik in de hoop dat Lynn toch meekomt. "Ja, tot straks" typt Sierra."Tot morgen" schrijft Lynn. Ik zucht. We moeten haar helpen. Maar hoe?

Was It LoveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu