HATIRLAMAK...

104 11 0
                                    

"Teyze beni hatırladinmi ."

Yaşlı teyze Zehra'nın yüzüne şaşkın bir şekilde bakar ama çıkaramiyordu Zehra yı .

"Teyze hani seninle Kâbe de karşılaşmıştık"

" ha aa simdi Hatırladım yavrum hatırladım nasılsın kızım gel otur yanıma dünya ne kadarda küçük değilmi."

"Yok teyze ben sizi rahatsız etmiyeyim"

Çünki yanında biri vardı 20 yaşlarinda bir adam oturuyordu

"Gel gel bende seni oğluma anlatıyordum"

Zehra bir an affalasada toparlanip

"Yok teyze arkadaşimla geldimde size iyi günler dilerim."

Der ve tam arkasini dönüp gidecekken kızım diye seslenir teyze Zehra ya Zehra arkasını dönüp efendim der ama teyzenin niyeti farklıdır Zehra yı ogluna çok yakıştırmisti ve evlenmesini istiyordu ikisinin oğluna boşuna Zehra yı anlatmamisti Zehra teyzenin yakınına gidip
" bir şey mi isteyecektin teyze"

"Kızım sen bekar mısın?"

"E-evet teyze"
Zehra nın korktuğu başına geliyordu ama Zehra buna engel olmalıydi teyzenin kalbini de kırmak istemiyor du incinmesini istemiyor du ama bunu yapmak zorundaydi .

"Yani şuanlık teyze insaAllah sözlenicem yakın zamanda"

Yalan söylemisti Zehra evlenmek istemiyor du ama yalan söylemisti Sedef bir anda .

"Neee ne zaman? niye benim haberim yok? kiminle? ne zaman sözleneceksin?." Diyince

Zehra Sedef e her ne kadar Kaş göz işareti yapsada Sedef anlamamısti ve bu yalan patlak vermeden uzaklaşmaliydi buradan yoksa iş çıkmaz bir hal alacaktı
Hemen sedef e dönüp .

"Ya ben unuttum tamamen bu gün okula gidip işlemlerimizi yapacaktık"

Sedef önce bir şasirsada hemen toparlanip

"Doğru ya biz onu tamamen unutmuşuz ". Der ve teyzeye veda edip kafenin çıkışına yürümeye başlarlar.

Okul ile ilgili bütün işlemlerini halleden. Zehra ve Sedef kendi evlerinin yolunu tutarlar,
Sedef evine gelince Zehra ile vedalaşip gider Zehra yanlız kalınca biraz sahile doğru yürümek ister .
Sahile gelince durur ve bir banka oturur Kâbe den geleli bir kaç gün olmuştu ama Zehra her hatırladiginda gözleri dolar yanaklarından süzülen yaşları elinin tersiyle iter ve kendine gelmesi için kalkıp yakın bir camiye gider ve orada iki rekat namaz kılıp çıkar ama içeri girdiği zamanki sıkıntılari yok olmuşlardi sanki .bir ayet düşer Zehra'nın aklına .
Kalpler ancak Allah'i anmakla huzur bulur.

(Rad suresi 28.ayet)

Buyurmustu Allah (c.c).
Zehra evine gidip biraz dinlenmek ister malum yarın okul vardı eve gidip bir dus aldıktan sonra aksam namazını da kilip aşağıya iner babasının kitap okudugunu görünce hic ses çıkarmamaya özen göstererek mutfağa yönelir annesinin yemek hazırladığını görünce hemen yardim edip aksam yemeklerinide hazırlayıp ,
Yerler bulaşıklarida halleden Zehra babasına ve annesine "Allah rahatlık versin" diyip odasına çıkar saate baktığında yatsı ezaninin çoktan okudugunu görünce hemen namazını kılip uyur...

Zehra her sabah yaptığı rutin islerinin ardından Sedef'i arayıp aşağıya inmesini söyler.

"Günaydın Zehra"

Sedef in sesini duyan zehra hemen karşılık verip yola koyulurlar okula vardıklarinda Sedefle vedalasip sınıfına çıkar ,ilk iki saat in sonunda okulun zili duyulur herkes eşyalarını toparlayip çıktıktan sonra Zehrada çıkar oldu olası onden çıkmaktan nefret eder Zehra bu yüzden zil çaldığında herzaman bir seylerle oyalaniyormus gibi yapip herkesin çıkmasını bekler.

Zehra uzun koridorda yürümeye başlar,taki Sedefin sınıfından yükselen sesleri duyana kadar.

"Yinemi sen neyaptigini saniyorsun"

Zehra koşar adım sınıfa girdiğinde Sedefin yine ve yeniden biriyle tartıştigini görür hemen Sedefin koluna girip.

"N'apiyosun Sedef kendine gel"

Sedef hemen anlatmaya başlar.

"Zehra bu adam ikidirki benim üstüme sicak kahve döküyor sencede bu ne demek oluyo beni takip ediyo resmen birakta ona haddini bildireyim."

Der demez adama dönüp yine söylenmeye başlar Sedef.
Zehra tekrar Sedefi kolundan tutup .

"Saçmalıyorsun Sedef sadece bir tevafuk adam niye seni takip etsin anladınmı."

Sedefin konuşmasına izin vermeden adama dönüp bakışları yerde olacak sekilde .

"Beyfendi lütfen sizde biraz dikkatli olun ve arkadaşım adına sizden Özür diliyorum lütfen sizde arkadaşımdan özür dileyin."
Diyen Zehra bir adım gerileyip arkadaşınin yanina gider.
Ve adamda Sedefe dönüp.

"Peki,gerçekten bilerek olan birşey değildi , kusura bakma ama senin çenenin de masaAllahi var bir bırakmıyorsunki Özür dileyeyim."

Sedef bir andan tekrar zehraya dönüp "kendisi kasiniyo" der gibi bir bakış attiktan sonra adama dönüp tam birşey soyleyecekken bir başka adamın sesini duydular.

"Ahmet Hayırdır ne oluyo burada."

Zehra artık bu ortamın yanlış olduğunu düşündüğü için adama hic bakmayan Zehra

"Önemli bir şey yok hadi Sedef gidelim."

Diyip tam sınıftan cikacaklardiki adının Ahmet olduğunu öğrenen adam yeni gelen adama dönüp.

"Zeyd nerdesin sen buldunmu kardeşini."

Diyene kadar.
Zehra oldugu yere çakılmisti sanki kalbi ritmini şaşırmiscasina atarken Zehra'nın elleri ve ayakları titremeye başlar çünkü arkasında KABE DUASI
vardı evet evet yanlış duymamisti Zeyd demişti Zeyd demişti Allahım sen yardım et ne yapıcam şimdi .
Sedef Zehra'nın durduğunu görünce yanına gidip.

"Iyimisin ne oldu renginde atmış Zehra iyimisin Zehra, Zehraa."

Zehra bir anda irkildigini hissedince kendine gelir ve Sedefe bakarak

" bu O."
...

Zeyd,arkadaşinin yaninda yüzünü göremediği kizda takılı kalır kız sanki tanıdık mış gibi boyu duruşu bakışlarinin yerde olması Zeyd e birini hatırlatiyordu kız yüzünü Zeyd e dönmeden kısık bir ses ile önemli olmadığını söyleyip arkasını dönüp çıkaçağı zaman Ahmet'in bana.

"Zeyd nerdesin sen buldunmu kardeşini".

Demesiyle kız kapıda durur, Zeyd hala kıza anlamsız bakışlar yollarken bir anda Arkadaşı yanina gelip Zeyd lerin duyamayacagi ses tonuyla birşeyler söylediğini görür, Zeyd kapıya tam yaklaşacagi sırada kapıdabekleyen kızın titreyen sesi Zeyd in kulaklarında yankı yapar .

"Bu O."...

KÂBE DUAM.Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin