bölüm 26

907 35 10
                                    

        Bismillahirrahmanirrahim

Selamünaleyküm, yeni kapananlar yada bilmeyenler için eşarp ve şal bağlama hakkında bir kaç tavsiye vermek istedim. Ben kapanalı nerdeyse 3 yıl oldu ve kapandığımda hiç bir konuda fikrim yoktu ilk kapandığımda şal ile kapanmıştım eşarp yapamadığım için sizde öyle yapabilirsiniz. Burda önemli olan şal yada eşarp kullanmanız değil örtünürken omzunuzu ve yakanızı örtmektir unutmayın.

Öncelikle eşarp seçiminiz çok önemli. İpek vb. kaygan içerikli eşarbları ve şalları kullanmamalısınız. Çünkü sürekli kayar önü düz durmaz ve saatlerce uğraştırır onun yerine Twill ve Polyester eşarplar kullanın.

Eşarbın ve şalın güzel görünmesinde önemli bir unsur ise saçınızı tam ortadan bağlamanız sıkı ve fazla kabarık olmayan bir topuz  yapmanızdır. Eğer saçınız kısa ise topuz tokaları kullanabilirsiniz yada topuzlu bone.( ama topuz yapmasanız daha iyi ben topuz yapmıyorum )

                                                
Eşarbınızın önü düz dursun istiyorsanız eşarbınızı önceden elinizde ayarladıktan sonra başınıza yavaş yavaş değil bir anda koymalısınız eğer eşarbınız kaygan bir yapıya sahipse ve önü bir türlü düz durmuyorsa kapı bandı süngerlerini kullanabilirsiniz.(kapı bandı süngerini terzilerden , tuhafiyelerden bulabilirsiniz )

Eşarbınızı düzgün bir şekilde iğnelerken olabildiği kadar az iğne kullanın. Çengelli iğne ve kalın toplu iğneler kullanmayın çünkü bunlar eşarbınızı delebilir ve yırtabilir. Onların yerine eşarp mıknatısı kullanın.

Umarım yardımcı olabilmişimdir. Anlamadığınız bir yer olduysa ve sormak istediğiniz bir şey varsa yorum kısmından sorabilirsiniz. :) oy ve yorum atmayı unutmayın . Allaha emanet olun .

Kapalı Gençlere : TavsiyelerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin