bölüm 42

471 23 6
                                    

        Bismillahirrahmanirrahim

Selamun aleykum arkadaşlar . Bu bölüm israf konusu olucak . Ülkemizde her şeyden çok israf ediliyor . Giyim , ekmek ve su gibi daha bir çok şey israf edilmekte . Bunların oranlarını duyunca açıkçası ben çok şaşırdım . " Gerçekten bu kadar fazla mı  israf  ediyoruz dedim kendi kendime . "

Ekmek ; Türkiye Fırıncılar Federasyonundan (TFF) derlenen bilgilere göre, Türkiye'de günlük üretilen 82 milyon ekmeğin 77 milyon 340 bini tüketilirken 4 milyon 600 bini çeşitli nedenlerle israf edilerek çöpe atılıyor.

Bu israfı şöyle önleyebiliriz ;  israf edilen ekmekleri çöpe değilde hayvanlara verebilirsiniz . Balkonuzun bir yerine poşetin üstüne ekmekleri ufalayıp koyarsanız kuşlar gelip onları yer .

Su ; Bir ülkenin su zengini konumunda olabilmesi için kişi başına 8-10 bin metreküp arası su düşmesi gerekir. Ancak Türkiye'de kişi başına düşen su miktarı bin 430 metreküptür.
Devlet Su İşleri (DSİ) Genel Müdürlüğü verilerine göre, Türkiye'nin 2030 yılında 80 milyon nüfusa ulaşması ve buna bağlı olarak kişi başına bin 100 metreküp kullanılabilir su miktarıyla, su sıkıntısı çeken ülke konumuna gelmesi bekleniyor. Dakikada 50-100 damla arası su akıtan musluktan, ayda 750 ila bin 500 arası litre su israf ediliyor. Diş fırçalama esnasında açık bırakılan musluktan ortalama 15 litre, tıraş olurken veya yüz yıkanırken günde 15-35 litre su tasarrufu yapılabiliyor.

Bu israfı şöyle önleyebiliriz ; Abdest alırken , yüzümüzü yıkarken vb.  Şeylerde suyu az açmaya çalışın . Suyu çok açınca bu okuduğunuz bölüm gelsin ve suyu kısın .

Gıda ;Birleşmiş Milletler Gıda Örgütü(FAO) 'nun 2014 Raporu'nda her yıl 1,3 milyar ton gıda israf edilirken bu israfın yarısı 900 bin aç insanı doyurmaya yetiyor. Dünyada yaklaşık 842 milyon insan kronik olarak yetersiz besleniyor. Her gün 5 yaşın altındaki 20 bin çocuk açlık ya da yetersiz beslenme sonucu hayatını kaybediyor.

Bu israfı şöyle önleyebiliriz ;  Kokmuş veya bozulmuş yemekleri kedilere köpeklere verebilirsiniz onlar yiyiyor  . Yemek yerken sevmediğiniz bir sebze çıktı onu yemem demeyin israf oluyor sen onu beğenmiyorsun ama başkası onu bulamıyor .

Arkadaşlar bu bölüm bu kadar dı . Umarım bu israf konusuna biraz özen gösterirsiniz . Ben burada 3 konuyu ele aldım ( ekmek , su , gıda ) ama binlerce daha israf konusu var . Hepsini yazamam çünkü o zaman bölümler çok uzun oluyor . Oy ve yorum atmayı unutmayın . ALLAH'A EMANET OLUN .

Kapalı Gençlere : TavsiyelerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin