Bismillahirrahmanirrahim
Selamun aleykum . Nasılsınız ??? Bu bölüm de surelerin iniş olaylarını sizinle paylaşıcam .
YÛSUF SURESİ : Yusuf suresi, 111 âyet olup 1,2 ve 3. âyetler Medine'de, diğerleri Mekke'de inmiştir. Sûrenin başından sonuna kadar Yusuf Peygamber'den bahsedildiği için bu adı almıştır.
YÂSÎN SURESİ : İsmini iki harften ibaret olan ilk âyetten almıştır. Mekke'de inmiştir. 83 âyettir. Sûreye isim olarak verilen "yâsîn"in, genellikle "Ey insan!" manasına geldiği kabul edilir. Bununla kasdedilen, Hz. Peygamber'dir. Yâsîn sûresi Kur'an'ın kalbi kabul edilmiş ve müslümanlar arasında ayrı bir önem kazanmıştır .
FETİH SURESİ : İçinde İslâm'ın elde edeceği fetih, başarı ve zaferden bahsedildiği için Fetih adını alan bu sûre, hicretin altıncı yılında Hudeybiye antlaşması dönüşünde Mekke ile Medine arasında inmiş ve Medine'de inen sûrelerden sayılmıştır; 29 âyettir.
ALAK SURESİ : Alak, insanın yaratılış safhalarından olan aşılanmış yumurtayı ifade eder. Bu sûreye "İkra' sûresi" de denir. Mekke'de inmiştir; 19 âyettir. İlk 5 âyeti, Kur'an'ın ilk inen âyetleridir. Bu sûrede okumanın, öğrenmenin üstünlüğü, insanın yaratılışı, kalemin özelliği, bunların insana Allah'ın ihsanı olduğu, insanın bunları düşünmesi, Rabbine itaat etmesi gerektiği, aksi halde azaba dûçar olacağı anlatılır.
FÎL SURESİ : Kâbe'yi yıkmak isteyen Ebrehe'nin fillerle hücumunu konu edindiği için bu adı almıştır. Mekke'de inmiştir, 5 âyettir.
İHLÂS SURESİ : İhlâs, samimi olmak, dine içtenlikle bağlanmak, esaslarını sırf Allah rızası için uygulamak anlamınadır. Mekke'de inmiştir, 4 âyettir. İslâm'ın tevhid akîdesinin en özlü ve anlamlı ifadesidir.
ÂL-İ İMRÂN SURESİ : Medine'de nâzil olmuştur. 200 âyettir. 34-37. âyetlerde Hz. Meryem'in babasının mensup olduğu İmrân ailesinden söz edildiği için sûre bu adı almıştır.
BAKARA SURESİ : Medine'de inmiştir. 286 âyettir. Kur'an'ın en uzun sûresidir. Adını, 67-71. âyetlerde yahudilere kesmeleri emredilen sığırdan alır. Yalnız 281. âyeti Veda Haccında Mekke'de inmiştir. İnanca, ahlâka ve hayat nizamına dair hükümlerin önemli bir kısmı bu sûrede yer almıştır.
Bu bölüm de sonuna geldik . Eğer böyle bölümler gelmesini istiyorsanız yorumlara belirtin .
Oy ve yorum atmayı unutmayın . Allah'a emanet olun .
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kapalı Gençlere : Tavsiyeler
De TodoSelamun aleykum arkadaşlar . Bu kitapta kapalılar için ; 🌸 şal bağlama 🌸 giyim önerileri 🌸 dıy 🌸 atıştırmalıklar 🌸 namaz 🌸 bakımlar 🌸 hadisler 🌸 peygamberlerin hikayeleri gibi bir çok öneriler vereceğim . Bölümlere oy ve yorum atarak...