Dirty Diana

106 9 6
                                    

"Dirty Diana" este un single al cântărețului american Michael Jackson, cu participarea chitaristui Steve Stevens. Este cea de-a noua piesă de pe al șaptelea album al lui Jackson, Bad.

Cântecul a fost lansat de Epic Records pe 18 aprilie 1988, fiind al cincilea single de pe album. "Dirty Diana" a fost scris și co-produs de Jackson, și produs de Quincy Jones.

Au transformat-o într-o piesă de excepţie; un element clasic, de referinţă, pentru muzica rock.

Controversele privind subiectul cântecului s-au lămurit între timp, acum se ştie că Dirty Diana se referă la o groupie care e dispusă să-şi ofere farmecele oricărui muzician care o poate face cunoscută. Relaţia cu o vedetă e privită ca o rampă de lansare în show-bizz pentru multe dintre fetele care nu sunt capabile sau nu se obosesc să se ridice prin propriile puteri (a se citi calităţi, aptitudini, talent etc.) Uitaţi-vă la televizor şi veţi înţelege la ce mă refer.

Deşi a fost categorisită de unii critici muzicali ca fiind un reper misogin, Dirty Diana nu este totuşi decât o dovadă în plus că Michael Jackson işi alegea temele din viaţa reală, iar acesta este unul dintre motivele pentru care muzica lui a fost şi este în continuare atât de apreciată. Dirty Diana a fost în 1988 numărul unu în clasamentele din SUA, Marea Britanie, Franţa, Italia, Noua Zeelandă iar după ziua fatidică de 25 iunie 2009, a reintrat în clasamente, în special datorită exploziei de vânzari prin descărcări digitale de pe situri specializate.

Videoclipul, regizat de Joe Pytka, ilustrează foarte bine tema cântecului. O groupie foarte atrăgătoare e obişnuită să seducă fiecare muzician, iar de data aceasta i-a venit rândul lui Michael. Diana e genul care obţine întotdeauna ce vrea şi, în consecinţă, nu-şi face probleme când Michael o refuză, pentru că ea ştie că până la urmă îşi va atinge scopul - lucru care se şi întâmplă.

„Lasă-mă-n pace!" e rostit la început cu hotărâre, dar spre finalul cântecului vocea lui devine din ce în ce mai neconvingătoare, iar Diana ştie să profite de asta. Videoclipul este unul dintre cele mai provocatoare ale lui Michael Jackson, de fapt primul videoclip cu tentă sexuală din cariera lui, şi îl prinde extrem de bine. Nu ştiu dacă el era conştient de sexualitatea pe care o emana, dar Dirty Diana e un exemplu elocvent că Michael Jackson e al naibii de sexy. Mişcările din faţa chitaristului, gestul cu care îşi rupe cămaşa, felul în care îşi scutură umerii ori în care apucă stativul microfonului; şi să nu uităm de refren - toate astea ni-l dezvăluie ca pe un rocker de mare clasă. Este incredibil cât de uşor jonglează Michael Jackson cu diversele stiluri muzicale, cu câtă lejeritate trece de la pop la rock, de la soul la hip-hop, de la R&B la funk etc. Cred că am mai spus asta, dar continui să mă minunez :)

Cred ca melodia "Dirty Diana" face parte din viața lui Michael. Sunt convinsa că fetele de acest gen nu l-au ocolit nicidecum; şi poate că la un moment dat a cedat sau a fost tentat să cedeze, dar felul lui de a privi această situaţie este diferit de felul în care o abordează de obicei vedetele rock. Normal, pentru că Michael era diferit de toţi ceilalţi. „Ceilalţi" acceptă aceste aventuri fără ezitare, considerând că nimeni nu pierde nimic; pe principiul „dacă ea vrea asta, de ce nu?" După aceea, îşi strâng jucăriile şi pleacă să concerteze în alt oraş, unde îi aşteaptă alte fete, la fel de doritoare. Nici prin cap nu le trece să refuze, ori pentru că promiscuitatea face parte din viaţa lor, ori pentru că îşi fac griji că refuzând o femeie s-ar putea isca zvonuri legate de virilitatea, heterosexualitatea ori faima, construită cu sârg, de „amanţi fatali". Nu ştiu câtă lume cunoaşte faptul că această „faimă" e întreţinută din greu cu droguri ori alcool. Dar nu contează. La Michael, nu s-au întâlnit niciodată astfel de lucruri. Pentru că el nu a considerat că e cazul să-şi construiască o imagine falsă, numai pentru a astupa gura spurcată a tabloidelor. Pentru că el a crezut cu tărie că un artist trebuie judecat numai după ceea ce face din punct de vedere profesional, nu după viaţa intimă. Şi, nu în ultimul rând, pentru că Michael Jackson a fost, este şi va fi întotdeauna artistul de geniu care nu are nevoie de artificii stupide ca să rămână în top... nici de imagine prefabricată... nici de groupies.

Michael Jackson - The King Of PopUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum