"Beat It" este o melodie scrisă și interpretată de artistul Michael Jackson. Cântecul a fost produs de Quincy Jones împreună cu Jackson. Ca urmare a succesului înregistrărilor single-uri Thriller "The Girl Is Mine" și "Billie Jean", "Beat It" a fost lansat pe 14 februarie 1983 ca al treilea single al albumului. Cântecul este, de asemenea, remarcabil pentru celebrul său videoclip muzical, în care Jackson a adus doi gangsteri împreună prin puterea muzicii și dansului și pentru solistul de chitară al lui, Eddie Van Halen.
"Beat It" a ajuns pe primul loc pe Billboard Hot 100 în Statele Unite și a primit Premiile Grammy in 1984 pentru Recordul Anului și cea mai bună interpretare rock vocală, precum și două premii americane de muzică. A fost inaugurată în Sala Fame a Producătorilor de Videoclipuri. Single-ul, împreună cu videoclipul său muzical, au ajutat albumul Thriller să devină cel mai bine vândut din toate timpurile. Single-ul a fost certificat cu platina în Statele Unite în 1989. Rolling Stone a plasat "Beat It" pe locul 344 din lista sa de "Cel mai mare 500 de cântece de toate timpurile". Cântecul a fost, de asemenea, clasat pe locul 81 pe Rolling Stone "100 cele mai mari cântece de chitară de toate timpurile".
În deceniile de la lansare, "Beat It" a fost acoperită, parodiată și încercată de numeroși artiști, printre care Fall Out Boy, Fergie și "Weird Al" Yankovic. Cântecul a fost prezentat și în campania de conducere anti-îmbătrânire a Comisiei naționale pentru siguranța autostrăzii naționale.
"Beat It" a fost compusă de Michael Jackson pentru albumul său de Thriller. Producătorul Quincy Jones dorea să includă un cântec de rock și roll în valea piesei "My Sharona" a lui Knack, deși Jackson nu ar fi manifestat niciodată vreodată un interes în genul respectiv. Jackson a spus mai târziu despre "Beat It":"Am vrut să scriu o melodie, tipul de cântec pe care l-aș cumpăra dacă voi cumpăra un cântec rock ... Așa am abordat-o și am vrut ca copiii să se bucure de-a adevăratelea de aceasta - copiii școlari, precum și studenții. "
Tobele piesei au fost interpretate de co-fondatorul Toto, Jeff Porcaro.
Jermaine Jackson a sugerat inspirația "Beat It", iar videoclipul său a venit de la familia Jackson care se confruntă cu o activitate de bandă în Gary, Indiana. "Din fereastra din fata noastra am fost martori, cam trei zvonuri rele intre bandele rivale". Versurile "Beat It" au fost descrise ca un "comentariu trist asupra naturii umane". Linia "nu fi un om macho" se spune că îi exprimă nemulțumirea lui Jackson față de violență, referindu-se în același timp la abuzul din copilărie pe care îl întâmpină în mâinile tatălui său Joseph.
"Beat It" a fost lansat pe 14 februarie 1983, în urma succeselor realizate în topurile "The Girl Is Mine" și "Billie Jean". Frank DiLeo, vicepresedintele Epic Records, la convins pe Jackson sa lanseze "Beat It", in timp ce "Billie Jean" se indrepta spre numarul 1. Dileo, care mai tarziu a devenit managerul cantaretului, a prezis ca ambele, singur vor ramane in Top 10 în același timp. "Billie Jean" a rămas deasupra Billboard Hot 100 timp de șapte săptămâni, înainte de a fi răsturnat de "Come On Eileen", care a rămas la locul 1 pentru o singură săptămână, înainte ca Jackson să-și recapete poziția cu "Beat It".
Videoclipul pentru "Beat It" a ajutat la stabilirea lui Jackson ca o pictogramă internațională pop. Videoclipul a fost primul tratament al lui Jackson pentru tinerii negri și străzile. Atât "Beat It", cât și "Thriller" sunt notabile pentru "coregrafia lor în masă" si a dansatorilor sincronizați, o marcă Jackson.
Videoclipul, care a costat 150.000 de dolari a fost filmat pe Skid Row din Los Angeles - în special pe locații de pe East 5th Street - 9 martie 1983. Autenticitatea producției, dar și pentru a stimula pacea între ei, Jackson a avut ideea de a lansa membri ai bandelor rivale din Los Angeles, Crips and Bloods. Video-ul a prezentat 18 dansatori profesioniști și patru breakdancers. În afară de Jackson, Michael Peters și Vincent Paterson, distribuția a inclus Michael DeLorenzo, Stoney Jackson, Tracii Guns, Tony Fields, Peter Tramm, Rick Stone și Cheryl Song.
CITEȘTI
Michael Jackson - The King Of Pop
Acak" Într-o lume plină de ură, trebuie totuşi să îndrăznim să sperăm. Într-o lume plină de furie, trebuie totuşi să îndrăznim să alinăm. Într-o lume plină de disperare, trebuie totuşi să îndrăznim să visăm. Într-o lume plină de neîncredere, trebuie tot...