♡
Jungkook pov
Dah seminggu aku tk sms dgn Neul. Aku memandang ke sekolah sebelah. Yelahh, sekolah kitorang sebelah-ii jerr.
"Kook? Pandang apa tu?"soal Jimin sambil tersengih.
'Alehh, aku tau ahh aku pandang sekolah yeoja'
Aku menjeling Jimin.
Tiba-ii
Tingtongtingtong (?)
"Pengunguman kepada warga sekolah Seoul (NY) high school. Pada harini ini sehinggalah minggu depan, kita akan bersekolah di sekolah sebelah iaitu Seoul (YN) high school kerana sekolah kita mempunyai masalah yg tidak boleh dielakkan. Semua pelajar diminta pergi ke dewan sekolah sebelah. Diulang bla bla bla bla bla bla bla bla bla"
"Yeayyy...."jerit Jimin kuat.
♡
Dewan disekolah ni sangat bising kalah market belakang rumah Jin Hyung😂. Dlm dewan ni semua pelajar sekolah kami.
Aku melihat V hyung. Dia kelihatan sedang menelefon seseorang.
"Kau call sapa?"soal Jimin.
"Adik aku lah. Boleh ahh dia hantar aku pergi kelas tapi dia tk nak. Katanya busy"kata V.
Dia mengeluh perlahan.
"Alahh.. Tkpe nanti guru kelas kita akan hantar."sampuk Jimin
"Mana kau/hyung tau?"soalku dan V serentak.
"Itulah kau. Telinga letak dekat tapak kaki. Kau tk dengar ke apa yg dia dok membebel kat depan tu?"kata Jimin lalu menjeling aku dan V hyung.
Kami berdua tersengih.
♡
Aku melangkah kearah kelas baruku. Selepas aku memperkenalkan diri pantas aku duduk ditempat duduk yg diberitahu.
Tepat pukul 8 pintu kelas diketuk.
Tok tok tok
"Masuk!!"jerit Sir JaeSuk.
Aku menoleh kearah pintu. Kelihatan seorg yeoja memasuki kelas 5Intelligent.
"Annyeonghaseyo, Sir"ucap yeoja itu.
"Ah, annyeong Neul."
♡
YOU ARE READING
[C]SMS ※ Jeongguk
Short Story+Bagaimana seorg namja dlm keadaan tidak rela meng'SMS' yeoja yg tidak dikenalinya.