SMS I

204 29 2
                                    

Jungkook pov.

Aku tersenyum apabila melihat bandar Seoul. Akhirnya, aku balik juga dekat sini selepas 3 tahun menetap di Jepun. Aihh, mula-mula 2 minggu, apa kes sampai ke 3 tahun ni ??  Aihh, tapalaa seya paham. Business punya pasal. Aihh, rindu pulak dekat buah hati aku sorang tu. hm, sedar ke belum agaknya.

Aku menahan teksi dan memberikan alamat rumah Taehyung. Aku ingat kalau NeulRa masih lagi tak sedar aku nk ajak Taehyung lawat. hmm, kalau sedar... Aku tak tahu nk buat apa..

"Kamsahamnida."tuturku lembut lalu mengambil air yg dibuat oleh Mummy. Eh ? Mummy ? Aku panggil Mummy Neul ni Mummy, hengko ade ? muahahaha.

"Kook sihat ?"soal Mummy. Aku membalas dgn anggukan.

"Apa yg Mummy nampak itulah Kook sekarang."kataku sambil mengukirkan senyuman tapi senyuman aku mati apabila aku mendengar suara yg amat aku rindui. Aku memejamkan mataku. Rindunya aku dgn suara tu. Aku membuka perlahan kelopak mata ku.

Kelihatan Neul sedang mendukung seorg bayi yg masih lagi kecil. Neul dah kawin ke ? Tak tak tak. Dia tak kawin lagi kan ? Jgn la buat aku mcm ni !!

"Eo ? Tengok tu sayang. Nanny ada tetamu laa.."Neul bersuara lalu memandang aku. Jelas wajahnya menunjukkan riak terkejut. Aku nampak Neul menelan air liurnya. Aku mengetap bibir.

"Neul. Come here."panggil Mummy. Neul masih lagi statik berdiri ditempatnya.

"Kim Neul Ra !! Mummy panggil kamu ni !!"Mummy memanggil nama penuh Neul membuatkan Neul tersentak. Parlahan dia mengorak langkah kearah aku dan Mummy.

Neul melabuhkan duduknya dihadapan aku bersama bayi yg lebih kurang 7-8 bulan. Aku memandang wajah Neul yg semakin berseri, badan yg makin seksi.. Eesshhh.. Aku menggeleng perlahan kepala aku.

"Ap- apadia Mummy ?"soal Neul sedikit gugup. Aku memandangnya dgn pandangan yg sayu.

"Ni ha Jungkook dtg. Kamu pun dah lama tk jumpa kan ? Jadi ambik peluang ni untuk berbual."ujar Mummy lalu berdiri dan berlalu.

"Ne- neul sihat ?"soalku gugup.

"Sihat."jawabnya pendek.

Aku memandangnya lama.

"Neul dah kahwin ke ?"soalku perlahan.

Perlahan Neul mengangkat mukanya. Dia memberikan aku senyuman pahit.

"Neul... "

[C]SMS ※ JeonggukWhere stories live. Discover now