16

248 32 1
                                    

Jungkook pov

Sedang aku bersembang dgn Bangtan....

Ting ting~

NeulRa💕

-awak.

Aku tersenyum manis.

Jungkookies💕🙈

-Ya, syg?

NeulRa💕

-Awak ada kat rumah saya kan?

Jungkookies💕🙈

-Ya...

NeulRa💕

-Tolong bagitahu Taehyung oppa yg saya tk balik rumah. Saya tidur rumah chingu saya.

Jungkookies💕🙈

-Ahh? Tk balik?

NeulRa💕

-Ya awak. Tk balik.

Jungkookies💕🙈

-Ahh, dae.

NeulRa💕

-Thanks awak. Bye, saya busy.

Jungkookies💕🙈

-Busy?

Seen✔✔

Jungkookies💕🙈

-Chagiiiii!!!!!

Seen✔✔

Aku mengerutkan dahiku.

'Busy?'

"V hyung"panggilku.

"Padiaa?"jawabnya.

"Neul tk balik rumah"kataku lalu memandang muka V yg jelas terkejut itu.

"BWOO!?!??!! TK BALIK???"jerit V kuat membuatkan kami ber-enam menutup telinga masing-ii.

"Yahh-ii. Aku taulah kau risau tapi jgnlah jerit. Pekak aku nanti"balas Jhope geram sambil menutup telinganya.

V tersengih menunjukkan senyuman petaknya.

"Dia pergi mana sampai tknk balik?"soal V lalu memandang wajahku yg handsome lagikan macho dan manly dan gentlemen ini.

Hohoho, perasan kejap.

"Mana Kook tahu, yg Kook tahu dia tidur rumah chingu dia je. Tu jelah"kataku kearah V hyung..

"Mana Kook tahu dia tk balik rumah?"soal V.

Aku tersengih.

"Neul mesej Kook tadi"balasku.

"Ahh, jadi Kook mesej dgn Neul lah yg tersengih mcm kera busuk+gila+tk betul+tk berguna+expired date tu?"balas Rapmon hyung membuatkan aku menjelingnya.

"Mana ada Kook sengih mcm tu, hyung!!"sangkalku.

"Aishh, jgn gaduh jat sini. Bakk sini hyung nk baca mesej tu"kata V hyung agak tegas sambil menghulurkan tangannya.

Perlahan aku menghulurkan handfone aku.

Dengan kasar V mengambilnya lalu dibaca satu per satu.

Seketika dia memulangkan kembali handfone ku.

Pantas aku mengambilnya.

"Dia tidur rumah sapa eaa?"kata V perlahan tapi dapat didengari oleh aku.

"Alahh, over thinking betullah kau ni. Dia tulis kat situ tidur rumah chingu dia kan. Jadi dia tidur kat rumah chingu dia lah. Bukannya dia pergi merempat pun"bebel Jimin kearah V.

"Aishh, yelah-ii"

Aku merenung kembali mesej kami tadi.

'Tadi pagi tk salah aku, aku nampak namja dalam kereta tu tapi siapa?'

'Tkkn Neul curang dgn aku?'

'Siapa ehh namja tu?'

'Namchin baru Neul ke? Ehh, tapi tkkn Neul curang?'

'Arhgggg.... SERABUT BETUL!!!!!!'

[C]SMS ※ JeonggukWhere stories live. Discover now