-6-

2K 248 30
                                    

Současnost

1. května 2018, Ministerstvo kouzel

~••~

Dracu Malfoyovi se ve tváři mihlo překvapení právě ve chvíli, kdy se dovnitř dostali první Smrtijedi. Dřív, než stačil kdokoliv zareagovat, Loliny ruce vystřelily směrem vzhůru a pět příchozích Smrtijedů ustrnulo v pohybu.

„To je tvoje moc?" otočil se Draco zmateně na Lauru.

Žena zavrtěla hlavou. „To ona, já už žádnou moc nemám," přiznala. „Od bitvy o Bradavice jsem nedokázala vyčarovat vůbec nic. Zřejmě jsem o všechnu kouzelnickou moc přišla."

„Musíme jít, dlouho je neudržím," přerušila jejich rozhovor Lola naléhavě.

Laura přikývla a obrátila se k Dracovi. „Vím, že nemám právo po tobě cokoliv žádat, ale taky jsem si jistá, že jsi nikdy doopravdy s názory svojí rodiny nesouhlasil. Před dvaceti lety jsi mi zachránil život. A pokud toho nelituješ, tak nám prosím pomoz."

Malfoy dlouhou chvíli váhal, než promluvil. „Tohle je čiré bláznovství. Touhle dobou je už celé ministerstvo vzhůru nohama. Chytnou vás."

„Ne když nám pomůžeš," trvala na svém. „Jsi přece první náměstek ministryně kouzel, musíš znát způsob, jak je obejít."

„Tohle nemůže vyjít," kroutil nevěřícně hlavou, ale Laura poznala, že jeho neoblomný výraz trochu polevil.

„Víš, kde je ten obraceč?"

„U Dolores v kanceláři."

Na krátký okamžik zavládlo ledové ticho. Zdálo se, že se všechno spiklo proti nim, ale nebylo cesty zpátky, nesměli se vzdát před cílem.

„Pak tedy musíme k Umbridgeové do kanceláře," prohlásila Laura s definitivní platností.

Draco krátce přikývl. Laura sebrala ze země svou hůlku, přestože jí k ničemu nebyla.

„Neměli bychom jim vymazat paměť?"

„Pokud všechno dopadne jak má, tak na tom nezáleží," utrousila Laura a ohlédla se na svoji dceru. „Připravená?"

„Pustím je, až budeme u výtahu."

Pak trojice společně prošla kolem Smrtijedů uvězněných ve dveřích a vrátila se skrz kruhovitou místnost do dlouhé temné chodby vedoucí k výtahům.

„Jak jsi nás vůbec odhalil?" zeptala se Laura.

„Záleží na tom?" povytáhl Draco obočí. „Nahlásili vás ti dva kouzelníci, co sjeli s vámi sem dolů. Odbor záhad už léta nevyužíváme, každý návštěvník je tu podezřelý."

„Mohlo nás to napadnout, ale tyhle informace nejsou tam venku dostupné."

Laura zmáčkla tlačítko výtahu a zlaté mříže se před nimi rachotivě otevřely. Nastoupili do kabiny, mříže se s hlasitým cvaknutím zase zavřely a výtah se rozjel nahoru. Téměř okamžitě kabinu naplnil vysoký ječivý zvuk, při kterém si všichni instinktivně zacpali uši.

„Co se to děje?" naznačila Lola ústy otázku, která v jekotu téměř zanikla.

„To je poplašný systém proti vetřelcům," vysvětlil Draco, „teď už celé ministerstvo ví, že je uvnitř budovy nějaký narušitel zvenčí."

„Jaké máme šance?" zeptala se Laura věcně.

„Příliš velké ne," přiznal Draco. „Únikové cesty ven už budou zatarasené, brzy nejspíš zastaví i výtahy. Všichni budou v pohotovosti."

Mé jméno, má krev: druhý život Loly BlackovéKde žijí příběhy. Začni objevovat