Zapowiedź

5.2K 354 122
                                    

Szklany pogłos to część mojego uniwersum, które nazwałam Kryształowe Ziemie

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

Szklany pogłos to część mojego uniwersum, które nazwałam Kryształowe Ziemie.

Postanowiłam napisać tę powieść, ponieważ nie mogłam znaleźć nic dobrego o wampirach. Wszędzie tylko niewolnice wampirów, dziewczyny oddane wampirzym książętom, Zmierzch, bdsm, zmierzchopodobne romanse, akademie dla krwiopijców... Uwielbiam wampiry i byłam dość wkurzona, że nie znalazłam nic, co by mnie zainteresowało. Z mojej irytacji powstał Szklany pogłos - dość nietypowe dzieło o wąpierzach. Mam nadzieję, że przypadnie wam do gustu.


Szerszy opis (lekkie spoilery)

Szesnastoletni Arthur Kelly mieszka z rodzicami w małej wiosce. Jego wszyscy znajomi wyjeżdżają, by szukać lepszego życia w miastach, jednak on jest skazany na życie na zadupiu, w końcu musi pomagać w gospodarstwie. Gdy pewnej nocy, tuż przed zaśnięciem, wypowiada życzenie, aby jego życie stało się bardziej ekscytujące, nie spodziewa się, że w ciągu kilku godzin wszystko się zmieni.

Po środku jednego z pól, należących do rodziny Kellych, otwiera się portal, z którego wychodzi zamaskowany mężczyzna. Przybysz oferuje sporą sumę w zamian za przechowanie skrzyni dość sporych rozmiarów. Zastrzega, aby ją ukryć i nikomu nic nie wspominać. 

***

W piwnicy rodziny Kellych leży tajemnicza skrzynia. Nikt nie wie, skąd się wzięła i nikt się nią nie interesuje, jednak ciekawość Arthura wciąż rośnie. W końcu chłopak decyduje się lekko odchylić wieko. W środku znajduje ludzkich rozmiarów lalkę wykonaną z niesamowitą precyzją. Tak przynajmniej wydaje mu się w pierwszej chwili. Przypadkiem budzi tajemniczą istotę z letargu, co daje początek ogromnym kłopotom.

Castia, bo tak zwie się owa dziewczyna, okazuje się być stworzeniem, które, jak myślał Arthur do niedawna, żyje tylko w legendach. Od tamtej chwili życie chłopaka diametralnie się zmienia - jest zmuszony, by pogodzić zwykłą codzienność z opieką nad żądną krwi istotą. Jednak to tylko początek jego problemów. Castii szukają zarówno łowcy z Cichego Bractwa, jak i inne wampiry.


Czego można się spodziewać po Szklanym pogłosie

Zapewniam, że nie jest to standardowa opowieść typu ,,mała wioska, jedno jest człowiekiem, drugie wampirem, mają romans, w tle inne klany i łowcy'', choć na pierwszy rzut oka może się tak wydawać. Będzie dość ponuro, czasami filozoficznie, ale nie zabraknie akcji.

Co w powieści znajdziecie: żądne krwi wampiry, które palą się na słońcu, klimat, zwroty akcji, nietypowych bohaterów, liczne nawiązania, poważne podejście do tematu.

Czego nie znajdziecie: wampirów błyszczących w słońcu, standardowego romansu dwójki głównych bohaterów, pięknych i wyidealizowanych krwiopijców, tanich zagrywek, uproszczeń fabularnych.

Szklany pogłosOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz