De deurbel. 08:00. Dat klopt precies!!
Helemaal klaar voor school open ik de deur.
'Pakketje voor Bella de Groot...'
Ik laat de postbode niet uit praten, want ik weet precies waar ik moet tekenen.
Ik maak een klein vlindertje, aangezien ik nog niet echt een handtekening heb.
'Mevrouw, dit is geen echte handte....'
'...doeg!' En ik sla de deur in zijn gezicht dicht na dat ik het pakketje heb gepakt.
Ik maak de doos open en zie de prachtige schooltas. -Sorry handtas.
Ik prop de schoolspullen die ik al heb, er in. Nu is die nog licht, maar straks krijg ik mijn boeken, en natuurlijk andere spullen.
Ik doe mijn mobiel in mijn jaszak en trek mijn Nikes aan.
'James, kom! We gaan fietsen!' James en ik zitten op dezelfde school, we kunnen dus samen fietsen.
Met Zachary niet, hij doet Basis, en dat kan niet op onze school die blijkbaar van af Mavo, tot VWO+ is.
'Ja ja! Ik kom!' Hij trapt zijn versleten gympen aan, gooit zijn -tot nu toe- nog lege schooltas op zijn rug en rent achter me aan naar buiten.
Ik stop mijn handtas in het mandje voorop, en stap op mijn fiets.
James doet hetzelfde, maar heeft geen mandje.
Hij kwakt het gewoon op zijn, niet zo sterke, bagagedrager.
'Jij weet waar we heen moeten, toch?' Er komen wolkjes uit mijn mond van de kou.
Ik verstop mijn handen in mijn mouwen.
'Ja. Gister heb ik het gefietst.'
'Goed...'
We steken de weg over en gaan naar rechts.
Dat kan ik wel onthouden!
James fietst voorop, en verteld welke kant we op moeten.
~
We komen bij een groot gebouw, met vele fietsen en mensen. De tijd, en temperatuur worden aangegeven door 2 elektronische borden. 08:20, 4 graden.
Ik stap van mijn fiets en zet 'm ergens in de fietsenstalling. Waar is James nu gebleven?
Mijn fietssleutel gooi ik in mijn zak en mijn handtas klem ik tussen mijn koude,bevroren vingers.
Okay. Operatie 1: vind de administratie, operatie 2: zoek James.
In dit geval heb ik James niet nodig dus op naar de administratie!
Ik loop het grote gebouw binnen en kom gelijk al bij een balie.
'Uhm, ik ben nieuw, moet ik me hier melden?' Vraag ik, aan een vriendelijk lijkende vrouw.
'Ja dat kan. Er staan 2 nieuwen op mijn lijstje, en jij zal denk ik niet James zijn. Hoi Bella.'
'Uhm ja. Ik ben Bella.'
'Goed. Zal ik je een rondleiding geven en vertellen over de school, waar je kluisje is, wie je mentor is, etcetera?'
'Ja graag.' Knik ik.
'Je zit in 4HVb, maar da wist je denk ik wel.' Ze komt achter de balie vandaan.
Ik knik en loop met haar mee. We gaan door een kleine gang, rechts van de balie, (links was geen gang) volgepropt met kluisjes in allerlei kleuren.
'Jou kluisje was... Uhm.....' Ze pakt een notitieboekje en ik zie op een bladzijde groot mijn naam staan.
'Ah hier staat het. Kluisje nummer 3, Oranje.'
'Perfect! Mijn lievelingskleur, en getal.' Mompel ik.
'Dat is hier.' Ze stopt aan het einde van de gang en laat me het kluisje zien. Ze graait ergens in haar broekzak en zoekt de sleutel, die ze dus al klaar had gelegd.
Ze opent het kluisje en laat me alles zien. Aan de binnen kant is een meisje, met dikke, zwarte viltstift getekend, en ze lijkt wel vrolijk. Mooi getekend, kan zo een cartoon of stripfiguur zijn.
'Vind je het erg?' Ze wijst naar het poppetje.
Ik schud mijn hoofd. 'Nee, ze is wel schattig!'
JE LEEST
Two Family's One Door #Netties2017
Teen FictionBella en haar ouders verhuizen naar een supergroot huis. Maar ze zijn opgelicht. Het huis is twee keer verkocht, dus ook aan een andere familie. Twee totaal verschillende families, in een huis?! Maarehmm... Die James, van de andere familie? Hij is...