15

166 5 0
                                    

Floor:
Hey! Zullen we morgen na school naar mijn huis?

Ja leuk!

Gelijk uit school of kun je niet?

Ik kan wel, morgen na school. Tot morgen!

~

En ik klik mijn lampje bij mijn matras, dat ondertussen vervangen is door een bed, uit. Tijd om te slapen.

~

'Bella? Ben je wakker?'

'Nu wel ja!' Ik spring uit bed en zoek een setje kleding uit.

'Ik heb je band geplakt.'

'Thnx.' Ik druk een kus op mijn vaders, nog niet geschoren wang.

'Ben je niet meer boos?'

'Jawel.'

'Maar?'

'Ik wil vrolijk naar school dus probeer ik niet chagrijnig te zijn. Wil je mijn kamer uit gaan? Ik ga zo douchen.'

Sinds gister heb ik een privé badkamer! Hoe geweldig! Gister zijn de laatste dingen aangepakt en is alles af!

Ik kleed me uit en stap onder de douche.

~

Welke kleding? Rokje zwart, wit of leer? Zwart. Ja. Zwart.

Ik trek het rokje, met daaronder een panty tegen de kou, aan en er boven een wit bloesje met een zwart strikje. Ik weet precies welke schoenen hier bij passen: witte ballerina's met zwarte strikjes.

Ik huppel naar beneden en pak de ballerina's.

Uit het niets bots ik tegen Zachary op. Hij heeft geen shirt aan!! Dat vind ik niet kunnen!

Okay....

Nee het kan niet!

Ik ga naar de tweede kamer, of zo, ik ga een nieuwe wet aan vragen! "Loop niet Shirtless door het huis van je nieuwe stiefzus die je pas 1 tot 2 weken kent!"

Okay: dat is belachelijk.

Maar het kan niet.

'Ook een goedemorgen.'

Wacht eens, Zachary heeft een scooter! Hij mag mij wel even naar school brengen.

'Zach?'

'Ja.' Zegt hij op dezelfde slijmerige, poeslieve toon.

'Wil je mij naar school brengen met je scooter?'

'Nee! Vandaag heb ik de eerste 3 uur vrij! De eerste 3 uur! In die tijd ga ik jou echt niet naar school brengen! En doe niet zo lui, je kan prima fietsen.'

Ik schud mijn hoofd.

'Zachary, Zachary, Zachary.... Dit valt me vies van je tegen.'

'Ook van jou, jij bent zoooo lui!'

'Nee jij dan! Trek een shirt aan man!'

'Bevalt het je niet?'

'Nee!'

'Ik geloof je niet.'

Stampvoetends loop ik bij hem weg naar mijn tas.

~

Ik prop mijn jas en boeken in mijn kluisje en loop naar het lokaal waar ik moet zijn. De eerste bel is al gegaan en ik wil niet weer te laat komen.

Wanneer ik het lokaal binnen loop ga ik gauw zitten naast Floor en dan gaat precies 1 seconde later de 2de bel.

Optijd!

Ik kan wel dansen!

Maar laat ik dat niet doen bij Duits...

~

'Die blik van Ruisman! Zag je niet hoe hij keek?' Floor komt niet meer bij van de slappe lach. Ik haal mijn fiets van het slot en doe mijn tas in het mandje voorop.

'Ben je met de fiets?' Vraagt ze verbaasd. Ik knik.

'Ja. Jij niet?'

'Ik woon hier heel dichtbij.'

En ze heeft gelijk. Wanneer we de straat uit zijn gelopen, ik gefietst, wijst Floor haar huis aan.

Two Family's One Door #Netties2017Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu